bad days

..sometimes we all have bad days when everything feels far away..

Den lilla krylltotten Salem al Fakir sitter på min axel och sjunger Good Song så att jag blir alldeles vimmelkantig. Det har han gjort hela dagen och hela natten. Han är så söt med sitt ständiga leende och galna hår så trots att han sjunger om min extremt dåliga dag så gör han mig ändå ganska glad...

..and If you ever let me, I'll do my best to bring you back again


100877-4


Jag kan inte riktigt bärga mig tills jag får se honom live på Siesta i Hässleholm (du, kära läsare, är en loser om du missar detta event) Men, höjdpunkten denna är helg är ju trots allt min älskade älskade Mr Harcourt. Can't wait.

Jahapp, imorgon är det alltså 5 timmars uppsats som gäller då. Skitkul, verkligen. (och glöm inte att äta under tiden) Men skolångesten är trots detta och det ljuva nationella matteprovet nästa vecka nästan helt obefintlig vid detta laget.. Jag menar, balklänningen hänger och glänser i all sin skönhet på nedanvåningen, studentmössan ligger på min bokhylla och skiner som en magisk sagosten, resan till Australien är nästintill klubbad... Livet väntar runt hörnet. Vem orkar bry sig om skolan nu?

Australien, ja. Den pirrande känslan av blotta tanken av ett år med kängrur, öknar och dingos (och självklart - Sanne) är helt omöjlig att beskriva med ord. Vi ska alltså få uppleva ett land bortom våra mest avlägsna referensramar och bara få sköta oss själva, långt långt bort från skola, krav och ett skittråkigt inrutat vardagsliv. Det är bara overkligt..  

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag måste gifta mig med honom. Annars dör jag.
(hittade din blogg!! :D)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback