Cairns - bara for att vi alskar regn

Efter en vecka i torr och het luft i The Red Centre of Aussie borjade vara lungor krava tillbaka den extremt fuktiga luft vi andats under en och en halv manads tid uppe i darwin. Sa darfor var vi tvugna att sikta pa det tropiska Cairns dar regnsasongen ar i full gang. Men var inte oroliga, det ar solsken dagtid. Det ar bara pa natterna det stormar sa bilarna lyfter.

I vilket fall. Trots att det enligt manga skulle vara totalt omojligt att fa jobb har har jag redan lyckats jobba pa mig en del lagliga och mindre lagliga dollar. Och imorgon ska jag ta pa mig min nya rosa(!!!!) arbetstroja och borja pa mitt (valdigt lagliga, faktiskt) jobb pa ett bageri dar de saljer ljuuuuuva kakor... Och alltsa: min nya levnadsstil med jordnotssmor, sylt, ol och glassdejter i kombination med mitt nya jobb kommer troligen reslutera i en anlandande tjockis pa arlanda inom nagra manader. Sa, SKINNY, up yours!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback