Good times. Bad times.

Jadu, tyckte nog att allt var for bra for att vara sant innan. I allafall under hela min Australientid..

Har sitter jag pa ett skitigt, rokigt och skabbigt workers-hostel i skithalan Innisfail soder om Cairns. Jag ar anstalld av Australia Banana Company och star pa samma stalle 10timmar om dagen och packar blivande Chiquita-bananer i bruna kartonger. Ungefar 400 14 kilos-lyft om dagen.
Nu sitter jag har vid datorn och kanner graten bubbla i halsen.Jag har mina tre fina vanner, massa folk runt omkring. jag har telefon,mobil (aven om den ringer lite for sallan...) och till och med internet. Jag bor i en ort med massa manniskor och har nara till det mesta. Men anda kanner jag mig mer ensam och isolerad an vad jag nagonsin gjort ute pa mangofarmen 10mil fran verkligheten...
Hemma ar det jul, min basta tid pa aret. Och alla de jag vill fira den med. Har ar bara varmt, regnigt och nerknarkade engelsman.
Och inga lussebullar.

Skicka garna om mojligt en liten tanke eller tva.


Men det blir battre. Det blir BAST. Snart. For pa fredag ar det AJOKEN FUCKING ADJOtill detta stallet och Cairns ater pa agendan. Dar ska det "firas jul", hoppas fallskarm, goras rafting och firas nyar. Tamejfan.

Ett tips till dig som planerar en Aussie-trip: Hoppa over bananjobben i Innisfail.

Kommentarer
Postat av: hanniz

älskling. downs hör till. det är sugigt men man kommer igenom det. promiss. och det du inte dör av... men ja, hjälper föga när man är nere i skiten.

bull kastrull att ni är sâ lângt borta o inte kommer hem över jul. jag âker pâ lördag(!) och nu är känslokaoset ett faktum. men det hör till. sânt är livet.

jag tänker pâ dig och sanne och hoppas ni har det bra. och att ni fâr en FET jul o nyâr. snart är det âret vi ses igen (:

PUSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och massa massa kärlek! du är bäst!

2007-12-18 @ 13:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback