Julafton 2007 - Herregud

Jaa. Sa lamnade vi da antligen bananerna bakom oss (vi tog med ett smartsamt minne i form en halv lada grona bananer som formodligen mognar om ett halvar eller sa) och tog oss tillbaka till cairns. Varma, klibbiga men ack sa ljuva Cairns. Tillsammans med vara sota tyskor tog vi in pa "The Castle". Ett otroligt underbart stalle agt av en smatt trind indier och hans overgulliga fruga. De hyr ut billiga och skitmysiga rum i ett stort hus som ser ut just som ett slott. Har bor allt fran gamla forvirrande tanter, alkoliserade (MEN harmlosa) aussies till sydafrikanska invandrare. Man kan sova utan att folk skriker, man slipper stenade somngangare i rummet och mogliga trasiga och lokiga kok och toaletter som inte stadats sedan de sattes dit. Men framforallt, man har EGEN tv och EGEN kyl pa rummet. Samt en fungerande air-con.

Detta ar paradiset.

Sa, alltsa, som ni formodligen marker har humoret stigit avsevart for min del och till och jag lyckades till och med ta mig igenom en hel julafton utan min alskade familj utan att bryta ihop.  Jag maste nastan pasta att  det var en  riktigt trevlig julafton. Om inget annat var den...minst sagt.. annorlunda.
Vi inledde firandet med ett kyrkobesok (haha, ja, det ar sant!)  och en timmes gudstjanst  och julsanger spelade av en snubbe  i  hawaii-skjorta.  Kyrkan var fylld av glitter , girlanger  och i mitten stod en stor plastgran kladd med kulor i alla kulorer  en fargskala kan rymma. Tacky tacky tacky. Och verkligen inte sa som en mysig och stilren kyrka darhemma skulle se ut. Meen, beeen there and done that.
Sedan drog vi till Tha Fish, en snobbig fiskresturang vid hamnen med glassig utsikt och bergen kladda av regnskog. Har spenderade vi atskilliga dollar pa ljuva skaldjur och krispiga brod och notpajer med kanel. (de hade tyvarr sluta pa julskinka, risgrynsgrot och janssons frestelse..tyvarr)
Gott och svindyrt. Men underbart.
Sen bar det av ut... pa med den blinkande tomteluvan och ut i klubbvarlden. Sen var natten lang...
Sjuka julafton.

Men nu ar den over och nasta milstolpe ar att hoppa huvudstupa ut fran ett flygplan imorgon och hoppas att jag kom ihag att ta med fallskarmen pa vagen ner.  Jag hoppas jag lyckas med det for  jag har betalat dyra  pengar for  att landa mjukt. Sa, hor ni inget fran mig ett par veckor efter imorgon.. sa ja.. da slutade jag nog som en platt pannkaka pa Mission Beach, Queensland, Australia:)

See ya beloved folks, and MEEEEERRY CHRISTMASS!

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

God jul :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback