Med ostkusten i vaskan

Det blev ingen skydiving i onsdags.. Upp klockan sex for vi, satte oss i bussen och drog mot Mission Beach. En och en halv timme senare, ca 15 min darifran, stannar chaufforen och ursaktar sig och meddelar att det minsann var for mycket moln och stundande regn vilket innnebar att vi tyvarr fick vanda tillbaka till Cairns. Dar skulle vi fa bestamma ifall vi ville ha cashen tillbaka eller boka om... Tack som fan. Vi bokade om till imorgon och onska oss nu storre lycka denna gang.

Men i vilket fall. Efter nyar bar det soderut. Jag gick ut fran Backpackers Travel idag med hela ostkusten i vaskan. For 1000 dollar ska vi aka Mission Beach, se Magnetic Island, till Airlie Beach och segla (JAA, segelbat, vatten, vagornas plask.. JAG LANGTAR!) paradisoarna Withsundays tva dagar, aka till the beach of 1770 - understa delen och mest ororda delen av det gigantiska korallrevet Great Barrier Reef - och snorkla lite, sedan blir det Hervey Bay och tre dagars jeepsafari pa varldens storsta sando Fraser Island. Darefter blir det Noosa och Steve Irwins egna Australian Zoo... Amazing weeks, huh?

Men sen ar vi formodligen panka som fyra sma tiggarbarn... Sa da vantar aterigen fruktplock. Antingen Bundaberg eller Childers. Jippi! 

Ar ensam idag... Alla mina flickor ar ute i osregnet (oj, ovanligt) och ranner i forsarna i Tully. Sjalv var jag far snal for detta och lagger istallet krutet pa skydiving. Sa denna dag har spenderats i sangen framfor teven, i ett shoppingcenter, pa internetcafeer (maassa gratis internet), i solen (innan det hysteriska osregnet) med en Harry Potter-bok (na, jag skamtar inte...) och en riktigt maktigt gigantisk scone fylld med torkade dadlar. YUM.

Nu regnar det och jag har tomt Cairns pa billiga aktiviteter...   BORING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback