Monday morning

Min buss ska gå om 40 minuter. Kukhin börjar 11.10. Såhär sköna kommer alla mina måndagsmorgnar vara resten av terminen. Perfekta dagar om jag får säga det själv. Morgonen inleddes med en lååång frukost där man faktiskt hann läsa tidningen och inte bara kolla bilderna, ögna kultur- och nöjessidorna och hinna läsa mitt dagliga Ordet-inlägg så att jag har något vettigt att störa mig på resten av dagen. Nej, här togs allt med ro. Efter det insåg jag att jag hade tid att lägg mig i sängen igen och se färdigt Lejonkungen som jag började på igår kväll. Gud vad jag älskar den filmen.

Pumbaa: "ÅÅ, jag är mätt som ett svin!"
Simba: "Pumbaa... Du är ett svin!"
Pumbaa: "Ååh..!"

Efter skolan hinner man en snabbis på Gerdis innan det är dags att dra till Bråhögsbadet och ta sig an sina små vattenmonster och lära dem koka kaffe i vattnet, dyka som delfiner, plocka ringar på bottnen och vara väldigt noga med att vinkla fötterna som en glad gubbe när de tar sina första bentag. Jag älskar att se dem göra framsteg, när de för första gången lyckas simma en hel längd utan att sjunka som stenar eller när de skrattande kommer upp ur vattnet när de gjort sitt första dyk i vattnet utan att landa platt på magen och fått alla i simhallen att  rynka ihop sina ansikten av smärtan de upplever enbart av att se barnets lilla kropp landa hårt på vattenytan och orsaka ett fruktansvärt dramatiskt plaskljud. Och alla deras framsteg beror ju på oss, deras älskade tränare Emil och Stina. Sjukt underbar känsla. Oj, vad min inre pedagog längtar efter att få utvecklas ännu mer.

Nu tänkte jag måla mina naglar. Ljust rosa ska de bli. Och detta från ett ganska dyrt Oriflame-lack som måste appliceras femton gånger innan det syns... Men då blir det faktiskt riktigt snygg. Och jag har ju tid fortfarande. Well, see ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback