yo mr valentine

Överskattad jävla dag, verkligen. Idag går alla plötsligt runt med röda rosor, snuttepluttiga gosedjur och feta chokladaskar med ett så nöjt och förälskad leende på läpparna.  Lägger ner hundratals kronor på romantiska middagar och onödiga prylar. Allt detta för att nästa dag återgå till verkligheten med gräl, svek och otrohet. Nej, kärlek är det man får uppleva 365 dagar om året, utan att bli tvingad.

Jag väntar nu med spänning på vad framtiden har att ge oss, ska bli så kul att se ifall man kan lära en gammal hund att sitta stilla på rumpan trots allt. You never know...

För övrigt... Jag är på väg att bli sjuk igen. Vem är förvånad? Och just det, det är matteprov på fredag. Oj oj, mitt liv leker för fan.

Och för övrigt, utöver det övriga. Jag kom att tänka på en sak innan, på tal om kärlek. Jag blev rent ut sagt äcklad av tanken på vad en gammal vän just nu sysslar med. Trots att inget av dina sjuka handlingar rör mig personligen skrämmer du mig. Du är ännu ett levande exempel på vad som kan hända med någon man alltid litat på, hur en bra människa bara kan vända och bli - rent ut sagt - ett riktigt svin. Önskar att man bara kunde få ett tecken, någon slags förvarning på att något slagit fel i hjärnan på folk. För jag blir bara så rädd... 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Alla hjärtans dag suger fett. Fy fan. Jag kan inte låta bli att känna att det är lite falskt. Men ja, visst, på ett sätt kan det väl ändå ha sin charm. Folk är väl ofta för kalla och inneslutna för att visa kärlek, så kanske en dag som denna behövs. Fast jag vettifan. Det är ju bara komersiellt these days.

2007-02-15 @ 21:35:37
Postat av: Mr Svin

Hej. Jag antar att det sista stycket är menat för mig. Vilket inte är särskillt smickrande, men men.. Jag kan dock fortfarande inte förstå varför det blev så här. Till viss del kanske, men inte fullt ut. Så om du har lust och tid får du gärna ta och förklara det för mig nån vacker dag (som inte ens behöver vara vacker). Jag vill inte att det ska vara så här, men du vill kanske. Och då får det väl fortsätta vara så. Ha det så bra!

2007-02-16 @ 17:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback