Godmorgon från bunkern

Klockan är lite över 9, jag sitter i filmsalen i den stora bunkern längst ner på Spyken och skriver början till ett inledande romankapitel. I denna bunker är det meningen att alla ska gömma sig ifall någon känner för att bomba skolan. Det känns verkligen tryggt att veta att om det skulle komma ett flygplan på oroväckande låg höjd flygande mot Spyken-tornet så kan man bara springa ner här och bomma igen den tjocka valvdörren, sätta sig med en kopp kaffe och bara chilla. Och dessutom vara säker på att överleva. De e najs!


Klockan är fortfarande alldeles för lite för en morgontrött författarhjärna att leverera bra idéer för kommande storverk. Ledsen kära Snygge-Martin, men jag kan tyvärr inte skriva vidare denna lektion. Den enda inspiration jag har är från det gråa regnet som öser ner över stan och mina sjukligt tunga ögonlock som skymmer min utsikt. Ingen rolig inspiration alls. 
Nä, jag vill sova!

Herr Ober, EIS BITTE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback