sommaren, hallå?

Kära läsare, gör dig beredd på ett ytterst depressivt inlägg för jag tänkte snabbt försöka återge min sinnestämning för tillfället. 
 Jag är så trött på detta landskap som under tre månader går in en total passivitet, en djup dvala av grått dis, slask och kyla. Allt är dött. Normala varelser, typ igelkottar och björnar, gömmer sig och går ide, fåglarna är ännu smartare och drar söderut och lattjar i solen i Afrika. Säkert överlyckliga och med en fruktig paraplydrink i vingen (?).
Detta medan vi blir tvingade att genomlida detta tillsynes konstanta och eviga depressionsframkallande tillstånd och dessutom avnjuta det tillsammans med skönt och avstressande skolarbete innehållande bland annat femton stora inlämningsuppgifter i veckan, tjugo prov och trettio hemtentor. Jag, som alltid är lika entusiastisk och optimistisk när det gäller planering, har självklart lyckats boka in ca en arbetsfri helg under de närmaste 6 veckorna. Det kändes så lätt att bara säga ja till det då för några månader sen när allting kändes mycket lättare att ta sig igenom. Inte fan räknade jag med denna kroniska trötthet och obotliga huvudvärk jag i skrivande stund har dragits med under senare tid.

NÄ, jag vill ha vår, bal, sommar, student, FRIHET! Och jag vill ha det nuu! nu nu nu nuuu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback