trött? nej, utmattad

Men, vad händer? Vad får mig att ligga medvetslös i sängen så fort jag får en chans? Vad får mig att hellre vilja spendera en dag med mjölksyran pumpandes i benen (ja, utan att jag rört mig) under två filtar och ett dunktäcke (och massa kläder) i sängen istället för att rusa runt i det ljuvliga, humörboostande vårväder som varit? Varför skriker jag inte, som Ronja, ett dånande vårskrik och släpper ut all den energi jag har plats för i mitt blonda lilla huvud? 
Jo, för jag orkar inte, gott folk. Jag orkar inte, och inte fan vet jag varför. Jag vill så mycket men klarar så lite. Tanten på vårdcentralen säger att ett virus angripit min balansnerv och gör mig omotiverat yr (det kändes lite som efter en teuqila eller två. eller kanske ett åk i virvelvinden) och väldigt trött. Men faktum är att det huvudsakliga symtomet, alltså yrseln, faktiskt avtagit men tröttheten finns där än, om inte ännu mer. Plus att jag fryser som en galning när jag tydligen är varm utanpå. Feber? Nä, det sa du inget om, tant!  What's fucking wrong with me?
Det suger när det dessutom känns som om alla kurser i skolan ska vara färdiga innan påsk för att lärarna tror att vi efter lovet kommer befinna oss i en konstant fylla sittandes hos frisören, nagelbyggaren eller i balklänningsaffären. Skönt sen.. men jag orkar inte nu. Kan någon inte stanna tiden, låta mig vila och hinna ifatt er? Jag vill sova ett tag först. Okej?
Ring gärna och underhåll mig vänner, jag har tråkigt. När jag inte sover alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback