janne janne. janne, jaaaanne

Prag 07. Behövs det en närmare förklaring?
Resan dit var ju något av det sjukaste jag varit med om. Aspackade malmöbor (och senare även lundabor), extrema mängder (ren) sprit, skithög musik och fjolliga tjeckien-ramsor kan faktiskt ibland bli lite för mycket på en nästan 15 timmar lång bussresa.... Och när somliga dessutom började använda den stackars lilla busstoaletten som rökrum lyckades denna "fest" till och både nomineras till och vinna kategorin Årets mest Patetiska. 

Men efter denna misär blev resan faktiskt mest lyckad. Trevliga utekvällar med - i varje fall för min del - måttliga mängder alkohol och sköna långa shoppindagar i stan är en lyckad kombination under ett rimligt antal dagar. Det vill säga cirka 3 stycken. Sen lovar jag dig, kära läsare, att sömn är det enda din trötta kropp strävar efter. För när Stina Gardeståhl - renlighetens och bekvämlighetens stora beundrare - somnar som en liten bebis med en filt direkt på heltäckningsmattan på färjan M/S Prins Frederik mellan Rostock och Gedser, ja då är det äkta utmattning vi talar om.

Lyckat nog har jag (och förmodligen 90% av alla gymnasietreor som befunnit sig i Prag förra helgen) dragit på mig en kraftigt förkylning och ett rejält halsont. Detta får ju till föjd av att jag tvingas ta det kraftigt lungt eftersom det på fredag nalkas nya äventyr - nämligen !siesta! (spana in paradiset här
http://www.markan.se/siesta2007/)
Dettta innebär en läskande fruktsallad av saftiga, söta och syrliga och otrligt välsmakande artister, havregrynsgröt på spritkök på morgnarna, solsken, söta poppojkar (I hope) och rosa rosévin. YUMMI .

Så nu ska jag in i garderoben och damma av mina gamla converse, för nu är det dags för feeestival.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback