Praaaahaaaa

Väskan är nästan packad. Jag har pluggat som en galning. Snutit mig femtusenfyrahundranittielva gånger. Hostat så att mina stämband blivit tunnslitna. Jag har lidit, alltså. Något fruuuuktansvärt. (ja, fy fan!)

Men nu jävlar. Imorgon bär det av. Prag alltså, en himla trevlig stad. Det måste jag av egen erfarenhet säga. Hela min garderob har på ett oförklarligt sätt hamnat i väskan och samtidigt känns det som om jag glömt hälften. Och det roligaste av allt var när jag och Tilda precis konstaterade att...

Just det! Man ska ha vanliga kläder också, inte bara festkläder och skyhöga klackar. För... det finns ju faktiskt några timmar mitt på dagen som vi inte kommer tillbringa på en klubb med en något för hög promillehalt tillsammans med australienare, norrmän, sliskiga italienare och djävulska menthol-cigaretter tända i filtret. Men DOCK, utan Boten Anna. Så är det ju faktiskt.

Så, när vi konstaterat detta så insåg jag att min väska var aaaalldeles för liten så nu får jag alltså ge mig upp på vinden och söka efter det stora artilleriet dårå. 


Imorse gick jag upp tidigt och påtade ihop en flummig analys som förhoppningsvis säkrar mitt betyg i min hatkurs Religion B (och detta beror INTE på ämnet i sig, det säger jag er), filade lite på mina kunskaper inom natur och putsade på en annan analys rörande modern konst. Utmattad, några timmarna senare, inser jag att detta - om inte någon lärare får ett svårt psykiskt anfall -  i stort sett var det sista jag behöver lägga ner nån större energi på under min gymnasietid... Behöver jag tillägga att jag av lycka hoppade minst två meter upp i luften?

Det finns bara ett ord. Det stavas:  L-Y-C-K-A

Vi ses i PRAG, älskade vänner!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Haha, jag tycker att vi är söta :) vem behöver vanliga kläder liksom? Nu blev jag dessutom ännu mer sugen på prag när du skrev om vissa minnen från vår förra (för övrigt helt underbara) resa... Haha, norrmän in my heart!

2007-05-15 @ 19:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback