Fran sparris till vindruvor

Haha, sa blev det for kallt for att vara sma sparris skulle kunna vaxa...sa det sket sig. Vindruvor blev var nasta uppgift..och det ar ett enda stort skamt. I vindruvsindustrin far du betalt efter hur mycket du plockar, vilket innerbar...ungefar ingenting. Om du inte har flera ars erfarenhet, vill saga. Och de oddsen ar ju hoga om du ar en backpacker fran Sverige.... och annu hogre om du ar en vindruvsgalen Stina som sakerligen ater upp halften av fortjansten innan den ens hamnat i ladan. Vilket ocksa visar sig i olidligt magont ett par timmar senare. Hm.

Sa mitt bankkonto har ju inte direkt blivit fetare under denna tid. Men vafan, no worries, mate.. Jag ska ju lamna detta landet om alldles for fa (20, TJUGO) dagar och vill darfor inte spendera mina sista veckor i en svinkall okenstad i mitten av kalaste Victoria.

Fast det ar ju inte sa att jag lider har.. Marie hittade ju som sagt hit fran Sydney, och tillsammans med henne har jag tagit Mildura med storm. Och som vanligt har jag lart kanna manniskor som jag aldrig kommer vilja lamna igen. En stor undran har ocksa tagit sig in i mitt huvud: Varfor ligger inte Tyskland i Sverige?
(vidare kommentar overflodig)

Men pa sondag..bar det av till Adelaide och Kangaroo Island. Efter detta tillbaka till Adelaide dar jag aterigen kommer hooka up med Marie ett par dagar for att sedan ensam ta sikte pa MELBOURNE och all shopping och alla vanner jag maste traffa igen innan jag aker till Malaysia dar min alskade mor och far vantar:):):)


Kommentarer
Postat av: belladonna

god morgon har du sovit gott?

Postat av: Axelsson

NJUT av dina sista dagar nu! Så tomt det måste kännts när sanne åkte men du verkar klara dig bra själv. Oj men snart kommer du med hem. Nu har ni med gjort australien och snart är du hemma med oss och längtar tillbaka till det underbara landet tillsammans med oss. Så enjoy your last days sweetie! Ta hand om dig och ha det super i malaysia. PUSS

2008-04-04 @ 13:16:44
Postat av: F

Mor och far vante i Malaysia :P

2008-04-05 @ 19:52:08
URL: http://jagsaknardig.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback