Sommarlov?

Åh, jag hade nästan glömt hur det kändes att ha sommarlov. En avslutning, lite Den blomstrertid nu kommer,  lite kakor och saft, lite formella kramar till läraren man egentligen inte alls skulle sakna...Sen var det en evighet av frihet, tyckte man. Längden av ett sommarlov, som bara är ett par sidor i en fullklottrad kalender nu, verkade ju faktiskt vara en hel evighet då..
Sen gick man där... gjorde inget (eller, i mitt fall blev det ju en del plask i bassängen de första veckorna), tänkte inte, brydde sig inte, sov hela dagen.. Åt frukost när ens föräldrar åt middag. What so ever. Inte ett bekymmer så långt ögat kunde nå.

Inte för att jag riktigt hade velat ha det så nu, men det känns så läskigt avlägset - och ändå är man knappt 20 år. Shit, jag som lovat mig själv att aldrig få ålderskomplex.

Men anledningen till att jag kom att tänka på sommarlovet och hur förbannat lättroad man var, var tre små tuffa kids runt 10 bast som kom cyklande när jag gick hem från bussen idag. De skulle väl handla godis eller nåt liknande och de började diskutera vilken de skulle välja av det gigantiska utbudet av tre mataffärer i denna lilla by.  

Kid no 1 : Ska vi dra till Hemköp?
Kid no 2: Naäe, palla det.. Vi drar till Konsum, Hemköp suger.
Kid no 1: Men fan, där är bull..Men JAG VET, vi drar till MATÖPPET!
Kid no 3 : (som hysteriskt börjar studsa på pakethållaren bakom no 1) JAAA, Matöppet! Fan va baall!
Kid no 2 : Jaa, det e skitballt där!
Kid no 3: Och så e allt helt billigt! Kom igen, vi drar dit fan!
Alla tre i kör: Jaa, nu drar vi!

Varpå de trampar på som små galningar i riktning Feta Matöppet med säkert 100 kvadratmeter av SKITCOOLA grejor, typ vetemjöl, mjölk, tjånne-läsk, torra frallor och på sin höjd sju sorters lösgodis.

Jag vill också ha sommarlov och cykla och nöjesshoppa på Matöppet... Nu.


Kommentarer
Postat av: Sara

hahaha sånt är så kuuul, jag älskar att tjuvlyssna på småungar..det väcker så många minnen och man blir förvånad över hur mkt man har växt upp haha=)(det är sara som oxå var ledare på tjejgruppen, såg din blogg på msn :P)

2008-07-25 @ 20:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback