Snart ar jag ensam...

Da var man i Melbourne, da. Nagot av det finaste i stadsvag jag nansin besokt, faktiskt. Och saaa mycket shopping, cafeer och cosy restauranger.. och SA lite pengar. Livet ar orattvist.

Men.. nar Sanne lamnat mig totalt ensam i denna stora kontinent ska jag ta mig an vindruvor (aningen lattare an foregaende frukt jag jobbade med..) i Mildura. Vilket andrade mina planer (formodligen) pa Tasmanien och tar mig upp till Adelaide tva veckor senare och tillbaka till Melbourne via Great Ocean Road dar jag planerar att spendera ett par dollar eller tva... eller tills de tar slut. Det gor anda inget... for min pappa sa att min mamma skulle ta med planboken till Malaysia. 

Sydney var for ovrigt otroligt trevligt. Fyra dagar av massa gamla polare. Forst Elina och Marie och sedan vara underbara genomgulliga superpojkar fran Finnspang. Melker, Fredda, Nisse och ROOOOBERT. Allihop pa en gang. Och som vanligt var det hejda igen pa obestamd framtid nar vi skulle aka... Och med nya funderingar for mitt snurriga huvud att ta tag i.
Men, de finns i alla fall i Sverige, aven om de ar en bit bort. Och for ovrigt bor jag tipsa om en hemsida ni bor besoka. Sidan i fraga existerar dock inte an, men lagg anda namnet pa minnet for den kommer sla hart:

www.planeradinfyllamednils.nu 


Bor aven citera mitt och Sannes samtal over var dagliga grotfrukost med honung och sojamjolk:

Stina: Alltsa, nar jag var liten fick jag gora varsta helrenoveringen for att kunna andas och sant.. Nar jag opererade ut mina halsmandlar tog dom ut mina polyper och tomde en vatskesamling bakom mina oron. jag kande mig som en ny manniska, typ!

(Ett par sekunders tystnad foljer har och Sanne funderar)

Sanne: Men alltsa... da var verkligen alla dina hal igentappta. Gjorde du allt genom roven da, eller?


SANNE, LAMNA MIG INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback