Då var det dags att klippa sig och skaffa sig ett liv

En liten checklista för att uppnå min nya livsstil: 

  • Gå till frisören och ta bort min hippie-image
  • Skriva in mig på körskola för att bota mitt planera-livet-efter-busstiderna-handikapp samt förebygga mobbing från jämnåriga -och numer även yngre- körkortsägare
  • Köpa ett liv d.v.s en kalender 
  • Ändra min studieansökan till hösten från Idrottslärarprogrammet, 180hp, till 30 hp fristående engelska... (det är FAN inte lätt bestamma sig, ska jag säga..)
  • Börja jobba på Coop och bli en anständig medborgare som inte enbart parasiterar på sina stackars föräldrar.
  • Börja träna på tjejgymmet Slim and Tone i Lund - vars koncept är att få dig att nå resultat genom att enbart träna 30 minuter per tillfälle och fjanta runt på en hoppbräda och springa runt som en galning på 20 olika stationer på lika många minuter. Skitsnack säger ni. Och det sa ju jag med... MEN, jag lovar er! Det funkar. Själv lämande jag stället med en puls på 200 och ett ansikte rödare än Hemköps svindyra coctailtomater. Tack Tilda & Susanne!
  • Skaffa normal dygnsrytm och gå upp tidigt, gå långa prettopromenader med hunden.
  • Skaffa anständig musiksmak som inte enbart består av svensk elektro, typ Slagsmålsklubben, Familjen, The Knife och liknande. (Musik jag haft stora absitensbesvär med i Aus) Detta på begäran av min stackars pappa vars tålamod inte höll ända ut till slutet av 20:e varvet av Knife-albumet Silent Shout. (Citat: "För HELVETE. Har du verkligen ingen musik?")


Och massa annat, som innebär att man måste bli seriös. Vilket är lite halvt synonymt med pretentiös och på gränsen till tråkig...

Men jag tänkte subtrahera en del vuxenpoäng med två suparkvällar och ett barnkalas denna helgen. Lite yngre blev jag nu va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback