Första dan på jobb

I helgen - ute på Malmös sköna partygata Bergsgatan - mötte jag perfektionen i form av en välskapad människa:
Perfekt längd (dvs inte för lång inte för kort. Det passande ordet gör ont att skriva: Lagom), vältränad utan misstanke om Schwarznegger-gener, olivfärgad hy, tredagars-skägg, afro-fluff med korkskruvar som busigt faller ner över ett par nattsvarta ögon inramade av bambifransar... Och alltihop toppat med det vitaste, flirtigaste och mest energiska leende du kan föreställa dig. Excitement overload.

Gudaskapelsen verkade till en början ärligt intresserad av denna blonda dussinvara till tjej (well...). Ända tills samtalsämnet  sysselsättning  fördes på tal. Självklart arbetade nämnde kille på nån glassig innebar i stan där säkerligen alla hänger (ni vet han där superkarmatiske "alla" som alldeles för lätt leder svaga själar i fel rikting)  vilket då gav honom en enooorm status. 

Gudaskapelsen: Jaha, så vad gör du då?
Jag: Jobbar..
Gudaskapelsen: Åh, vardå? Här i stan eller?
Jag: Mm, på Värnhem. Du vet Coop Extra...
Gudaskapelsen: Coop..? Cup.. aaah! Du menar det där grymma caféet.. (bla bla bla) ?
Jag: Öh, näe.. Du vet Coop, mataffären. AG:s innan, du vet. Bytade...
Gudaskapelsen:  åh.......
Jag: Det är helt okej. Jag gillar det.
Gudaskapelsen:
Öh, eh, jo.... Det är ju ett jobb... Eh, måste gå nu. Ringer imorgon! Ha det bra!


Sammanfattnings var alltså min hypotes felaktig. Killen VAR ingen Gudaskapelse för mitt jobb är grrymt. Och ingen snackar skit om Coop... Visserligen fryser jag - trots sex lager tröjor, tjocka byxor och dubbla vantar - rumpan av mig. Och visst tenderar allt som kan gå fel med teknik och likande till att alltid också göra det. Och visst är det drygt att gå upp och jobba innan man egentligen hunnit somna... Och inte heller är det väl direkt här jag tänker stanna tills jag blir gammal... Men har man världens bästa, trevligaste, pratgladaste och härligaste kollegor spelar detta inte den minsta roll i sammanhanget! TACK älskade ni för att jag verkligen kände mig Välkommen tillbaka! 




På tal om det, programmet jag planerar att ta tag i till våren 09 har hittills gett mig stora problem eftersom jag inte minns vad den heter, och när jag väl gör det kan jag inte uttala den utan att staka mig. MEN, jag fick Malmö Högskolas infokatalog idag och den gav mig en lösning - IMER  (dvs Internationell Migration och Etniska Relationer) Good, ey?  

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha helt underbart! Det är inget fel på att jobba i en mataffär! We like it! Och det ger en bra med pengar. Anneli fick lön för 4 timmar sedan och detta gör hennes extremt lycklig! ^^
Förövrigt. Robbie då? Hallå, glöm inte din tysk! Han är tysken alla väntar på, eller du i alla fall. :P
Nu ska jag gå och lägga mig, det börjar bli sent så här kl 4 på morgonen.
En aning lång kommentar men det kände jag för så det får du stå ut med. Puss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback