Mognad och citat

Jo, det är så jävla skönt att träffa alla man saknat igen. En obeskrivlig känsla av en bubblande värme i magtrakten. Det finns (trots allt) folk man verkligen kan sätta under kategorin Villkorslösa Vänner. Och lita på mig, alla fejk-polare: Jag vet vilka ni är =)

Men däremot finns det inte många som verkligen insett hur detta egentligen förändrat mig. Eller oss, jag och min slemhög Sanne. Hur mycket vi upplevt, hur mycket vi insett. Vikten av att ta vara på livet, på stunden och sluta oroa sig för onödiga saker. Hur mycket vi nog mognat.
Inte för att jag slutat springa runt och tramsa mig, skämma ut mig inför fel människor, skratta år barnsliga skämt, prata för högt om fel saker eller smygtitta på barnprogram (oppss..) men allting känns lite klarare och jag vet i princip vad jag vill och vilka som ska ta mig dit.
Like Frankie said : Love many, trust few but always row your own canoe.



Ovanstående citat är ett av många jag mött och minns under min resa. Både seriösa och mindre seriösa (en viss övervikt av sistnänmda, dock..) Tänkte bjuda på ett par smakprov. De flesta har kommit från min kära mor och det kan hända att en del är smått interna, men ändå:

- Sanne inför skydiving:
  "I AM gonna shit in my pants now. I know it!"

- Min super-finne Henri på fyllan:
"I'm drunk as häst!! But Peppi Långström is with me, so I'm not bored at all.."

- Vår svenske kompis Aidin - med iranskt ursprung - när vi ska få till det perfekta leendet inför kameran:
"Alla tittar i kameran och säger : AL QAIDA!"

-
Sanne efter att jag på kamelfarmen utbrustit : "FUUUCK, the camel smells just like Samu did the other day!!"
"Oh no, DON'T tell the camel!!"

-
Robban (på grov Finspångs-dialekt) till vår australienska busschaufför efter att denne gjort något som inte fallit herr Fröbom i smaken:
"Jaaag tycker du är dååålig!"

-
Frankie när jag beklagat mig över min passivitet på grund av min höga feber:
"Remember, if you can't be good, be good at it!"

-Mamma......
.....när jag berättat om hur min resa gjort min värld mindre:
"Joo, det är ju så...världen krymper när man växer"
.....när jag skrutit om att jag skydivat:
"Jag har FAKTISKT också hoppat från en fallskärm!"
.....när jag berättat för en snubbe att jag gillar att laga mat, varpå min far kommer och sätter sig vid bordet:
"Oh yeah, and he is a REALLY good cock too!"

-Pappa när han ska busa på flygplanet mot Borneo:
"Jag har faktiskt en pickadolla under hatten! Och jag ska kapa detta planet. MITT ITU!"




Och så tänkte jag avsluta med en del sköna raggningsrepliker jag blivit utsatt för:

"OH! You are such a little NERD. Don't know how sexy you are!"

"Hey, you cute little RETARD!"

" See that car over there? It's really ugly, isn't it? But it's actually really funny to drive. Haha, funny but not so good looking...Just like you, baby!"

"You should know that I really really like you! Don't know why, but..." 



Anyway, ska meddela att mitt fasta lördagsöndag-varannan-helg-jobb, blivit utökad till fast kassatjänst-delikatessbiträde-alltiallo-jobb på obestämd framtid. HEY CASH, HEY! Och BYE studielån, BYE!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback