Tillbaka till KL - Jag alskar Asien

Da var man en ensam resenar igen... Men inte sa lange denna gangen. Mamma&Pappa drog imorse och nu ar det bara cirka tva dagar kvar, sen gar mina brunbranda men dock inte sa vackra fotter aterigen pa svensk mark. Jag forstar det inte...

Men jag ar inte dar riktigt an... Jag har ytterligare en dag kvar att spendera i denna otroliga stad - Kuala Lumpur. Denna dag spenderades forst pa akvariumet under de bamsiga Twin Towers (tufft va?) efter en svindyr intradesavgift som i slutet inte riktigt gav valuta for upplevelsen. MEN anda. Jag var dar. Och det har inte alla varit....Eller nat.

Sedan drog jag runt och dreglade over alla otroligt billiga klader, smycken, prylar, godis, sotsliskiga drycker och fluffiga kakor... ALLT i ett annu fluffigare, sockersott, neonfargat (det galler aven det som ar till for fortaring), gulligt - pa gransen till barnsligt - utforande. Over - over- och EXAKT overallt och i extrema mangder. Man blir yr av bara tanken. OCH JAG ALSKAR DET!  Min barnsliga, smygpoppiga, rosamalade flicksjal har nagot for fluffiga Hello Kitty- prylar (hehe, jag VET att du ocksa gillar dem Sanne..:) ), glittriga minitoppar med tecknande figurer och plastiga tacky-smycken som bara vill hoppa in i din vaska och sjala dina sista slantar.. Men mitt problem ar att jag knappt har nagra slantar att ge dem. Och dessutom kostade min dagliga Tom Yam Soup med seafood (lagg namnet pa minnet, det ar garanterat universums mest ultimata smaksensation) 20 Ringits ikvall!!!! Det ar nastan 40 kronor! Javla ranare.

Livet ar hart.

I morgon ska jag till KL:s botaniska tradgard (Varfor hamnar jag alltid pa Zoo/Akvarium foljt av den Botaniska tradgarden i varje ny stad jag besoker?!) och forsoka att inte spendera pengar pa onodiga saker...

Sen ska jag hem. hem hem hem. Notera att hem fortfarande ar Sverige, och kommer alltid vara. Aven om min nya ambition ar att bli sa varldsvan att jag kan kalla mig Svensk Varldsmedborgare... Hrrm.


Kommentarer
Postat av: Sanne

SNART!!!!!!!

2008-05-09 @ 13:25:08
Postat av: Tilda

snart snart SNART!

2008-05-09 @ 21:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback