You go, girl!

Handen på hjärtat. Jag har aldrig förut läst Blondinbellas blogg. Men när jag läste att hon skulle sluta fick jag plötsligt för mig att läsa lite. Kollade igenom lite sådär briefly. Grym tjej och allt det där, har koll på det mesta, skriver bra, berör rätt ämnen, snygg..trevlig. Provocerar lagom mycket för att skapa uppmärksamhet.. Ja, hon har typ allt. Jag förstår helt enkelt att folk läser.

Men det som störde mig mest är alla superjantesmittade avundsjuka människor som kommenterar hennes inlägg.. God damn it! Varför påstå att hon är ytlig och på något vis dålig eller egoistisk när hon lägger upp bilder och undrar vilken svindyr designerklänning hon vill ha på festen i helgen? Inte fan hade nån bölat på någon som lagt upp ett gäng HM-paltor, liksom. Jag menar, tjejen har råd, låt henne använda pengarna till det hon vill. 
Varför påstå att hon inte är värd sin uppmärksamhet, att hon blivit känd på fel sätt för att hon nått Sverige genom sin blogg? Finns det några osynliga regler för äkta kändisskap och publicitet? Så vitt jag vet är allt tillåtet sålänge det sker inom lagbokens pärmar.. 

Och varför varför varför får man inte unna någon annan framgång utan att kritisera? Varför varför får man inte lov att tro på sig själv, pusha sig själv när ingen annan gör det? Orden "Jag är bra" är för de flesta synonyma med orden "DU är dålig." eller "DU är sämre än jag". VARFÖR? 

Inte för att jag själv tänkte bli blogg-brud som tjänar pengar. Men jag tror på mig själv och det jag kommer göra en dag. På min grej, liksom. Lika mycket som jag tror på din grej.
Och lika mycket som jag kan bry mig om dig måste jag bry mig om mig själv. Annars pallar jag inte. See?

Varför fattar folk inte? Jag blir så ledsen i ögat.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback