Dagens stör-moment




Meh, vad är grejen med att Bowies Aladdin Sane-cover helt plötsligt finns överallt? Var det nåt trendskapande ljushuvud som kom på att snubben är grym? Redan?

Jag menar, vi som har något bakom pannbenet har alltid vetat att snubben är ett geni. Det behövs inga modehajper för att motivera det, liksom.

Och självklarast av allt är ju att HM också gjort en t-shirt med detta motiv. (jag menar, denna jätterockiga klädkedja kör ju hårt på detta tema. The Clash, Sex Pistols... Men namnet Sid Vicious säger säkerligen inte dem ett smack) OCH tillverkar den i sitt överlägset sämsta material som krymper säkerligen 10 storlekar i första tvätten. De hade ingen 46:a, dvs INGEN i tillfredsställande stor storlek för mig som vill kunna tvätta mina kläder.

Fann även en tröja med samma motiv i den lilla murriga pop-butiken Esposito i Lund. (som jag personligen tycker är mer berättigad till att sälja Bowie-tröjor!)
Men självklart var den för stor. Och tillverkad i ett icke-krympande material.

Så jag fick ingen Bowie-tröja. Och känner mig i skrivande stund otroligt otrendig.

Men jag gillar David Bowie ändå. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback