Monkey see, monkey do?!

Men ärligt, människor: SELUTA härma oss!
Jag får spel på alla bilder på facebook och överallt.. Faser Island, skydiving Cairns, Whitsunday Islands..Sydney, Melbourne, Aussie Zoo.. blaa blaa blaa. Kom på nåt själv för fan. Vísst, det är inga originella saker, alla turister som besöker Australien besöker dessa ställen och gör exakt samma saker som vi gjorde. Då som nu. Framförallt svenskar. (såklart, de måste ju göra om alla andra)

MEN när jag utan överdrift kan konstatera att jag har minst 20 bekanta som befinner sig i det otroliga landet på andra sidan klotet...så kan jag inte mer än att sorgset medge att 8 månader i Oz inte längre är mer exotiskt än en vecka på Mallorca..

Fast..vid närmare eftertanke så är det inte många som plockat meloner till yttersta utmattningsgräns i Gayndah, mitt i bushen, bott i en halväten husvagn med inneboende husmus och två engelska tards och en irländsk Bruce Lee. Inte fan har de sovit i en jeep med med handbroms i rumpan under en veckas tid. De har inte plockat vindruvor och skurit sparris tills de tappat känseln i fingrarna.. inte heller har de bott på en farm 10 mil från närmsta stad och 2 km från närmsta mobilmottagning samt ca 5 mil till närmsta internetanslutning. Där har de inte bott och levt tillsammans med en skara människor som långsamt höll på att förvandlas till ett gäng mangos. Mangos med allergiska utslag och rödsvullna kroppar.

Och de har definitivt inte liftat med en random hippie över halva landet  i en kuddfylld, säteslös buss med rökelsedoft ..!

Nejnejnej, liiite coolare var vi nog trots allt. Och liite före de flesta andra. Och kom nu för guds skull inte och säg att ni tänkte ta finlandsfärjan till Helsingfors och tåget hela vägen till Peking för att sedan avsluta med en tur till Japan och boende hos en god vän i Tokyo...
Blir det nästa it-thing så sa jag antingen gräva ner mig eller skapa mig en titel som resetrends-guru!



"2 girls" är för alltid liite slemmigare och liiite coolaste. Fo sure, Sanne!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Ska du tala om att härmas?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback