Polski

Jaa, vi var som sagt på en studieresa i Polen.. Den mest intensiva resa jag gått igenom tror jag. Den till och med slår vår superresa i vintras i 5-länder-på-åtta-veckor-tempo. Och så hårt man slås av hur mycket man hinner göra på så kort tid. Fråga mig inte vad vi gjorde, för jag minns inte just nu. Måste samla ihop alla mina spillror till tankar, hitta dem bakom min smygande feber.. och höra dem bakom min ekande hosta. Jag minns inte att jag nånsin varit sjuk såhär många gånger under såhär få veckor. Vad gör den där Albins-skolan med mig egentligen???

Jag hoppas det jätteintressanta föredraget med den indiska anti-trafficing-organisationen STOP! som just nu pågår i skolan är awesome. Utan mig. Jag litar på min fina Lovisa att hon utför noggranna anteckningar.

Resan var ju självklart riktigt rolig och givande som allt annat man gör med Albins. Trots en viss överaktivitet.. som nu fått min hjärna att nå en blixtrande kortslutning.. Här är en bild på några av de studenter vi hade ett grymt utbyte med. Utanför deras universitet, Opole, södra Polen



Vi hade även en Rättvisemärkt-fika utanför ett kloster i Czestochowa, som var vårt bidrag i Fairtrade Challenge - där de nordiska länderna utmanar varandra i vem som kan samla ihop flest människor att fika Rättvisemärkt-varor under en dag.. Tror Sverige fetvann.
MEN, man kan också rösta på den fika som tagit den bästa bilden.
http://se.fairtradechallenge.org/index.php?12&cmsshow=1585;kahvitauko
Detta är vårt bidrag, och.. RÖSTA PÅ DET FÖR F-N!!!!


NU: Vila vidare och hoppas på en någorlunda frisk helg i Linköping tillsammans med världens bästa pojkar.. Host, slem och kramar på er alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback