Nytt år - fint år

Ouh, så var det 2010. 10 jäkla år sen jag firade in det nya året i Tygelsjö, som livrädd 12-åring lost i en fyllefest. Och det känns inte ett dugg längesen.. Usch, jag börjar bli gammal. 

Detta nyår firades med middag och cupcakes hemma hos sötaste Annelie på Väster tillsammans med Nicky, Sara och Ellen och ett gäng andra skitfina damer. Det började lugnt och slutade med röj som det brukar göra.. Och en planerad utgång på Tegnérs mynnade ut i tidigt hemgång då min förvirrade hjärna glömt att Nicky, född 90, självklart inte skulle komma in där det var 20-års gräns. Något som synnerligen tydligt framgick på biljetten.. 

Men.. vi hade en helt underbart rolig kväll i vilket fall. Som vanligt.

 



Jag brukar hata det där snacket om nystart och löften inför det nya året.. Det handlar egentligen bara om ett sätt för den kontrollbesatta människan att hålla koll på tiden, inget magiskt fenomen som kan radera det förgågna eller uträtta mirakel inför framtiden..
Men..
Detta nya året blev - möjligtvis av slumpen - en början på något bra. Om inget annat något speciellt och sanslöst vackert. Något jag faktiskt nästan glömt existerade. 
Han finns. Och Han finns med stort H.

& he makes me go nuts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback