Kläderna med det där lilla EXTRA

100877-3
Sådär ser loggan på min nya vita keps ut.. Och på min nya tomteröda skjorta som når mig till knäna, lite som en skjortklänning som man glömt figursy och sedan adderat lite extra volym längst ner. Sen har vi mina gubb-grå byxor vars "midja" går ungefär under brösten. Det är verkligen bra att designern bakom mina arbetskläder är modemedveten. Alla har vi ju hört om oversize-trenden, den höga midjan och gubbyxorna som kommer så starkt. Fast jag förstår inte vad personen i fråga tänkte när han eller hon skapade min spy-grön-grå-blå fleecejacka med två meter långa ärmar (observera: i storlek M) och megakrage... Jag gör inte det. Men alltså, idag var en givande första arbetsdag med mina nya chefer o gamla polare på Coop Extra, Värnhemstorget, Malmö.  

Fast fikan efteråt tillsammans med Anna o Sara var förstås snäppet mer givande. När stormen sliten och snön yrar som på värsta Grönland och normala människor beställer in feta koppar med varm choklad och tonvis med vispgrädde, gigantiska varma tekoppar eller maffiga heta Cappucinos kommer då fröken Gardeståhl iklädd snögubbedräkt intrampande på Emmas Café och beställer, vad? Jo, en KALL SMOOTHIE med frusna jordgubbar. Precis en sån där man riktigt längtar efter på stranden en het dag i juli. Something went terribly wrong...

Imorgon ska det pluggas. Oj oj oj, I aint jokin. För det kommer troligen inte att finnas fler val efter denna underbara natt av ljuv blåst och härlig snö. Mmmm.

På tal om snö.. Han kommer hem om 4 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback