Soldyrkare i vinterland

Ett väl sammanfattande ord om denna dag: kyla. Efter en timmeslektion matte som enda lektion bar det av mot stan för att träffa Tilda. Stegen styrde mot Mondo, och aldrig förr har det varit så långt från Spyken till detta lilla café. Kyla, vind och klackar som fastnar i kullerstenarna. (jävla stad, förresten) Och vädret som såg så ljuvlig ut innifrån mitt hus imorse när jag stod och fönade håret och sprängde högtalarna med Morrisseys album You Are the Quarry. 
Till och med på Mondo var det kallt, och bageln var alldeles för liten och tog slut alldeles för fort. Kanske berodde det på att jag, på grund av min förbannade pencillin, inte får äta mjölkprodukter till frukost. Vilket i sin tur leder till att jag inte får äta min älskade och mättande müsli eftersom jag inte kan äta yoghurt. Inte heller kan jag koka nån gröt, för då måste man också ha mjölk. Och då blir min frukost bristfällig och bageln på Mondo alldeles för liten eftersom jag är för hungrig.
Jävla pencillin.

Men i alla fall. Efter en ,trots allt, jättetrevlig (det var ju med Tilda, fan) stund på kalla Mondo gav vi oss ut i den ännu kallare stan på jakt efter present till en viss dam. När den efter en relativt kort stund blir funnen lyckas vi missa bussen och får vänta i kylan i en halvtimme på nästa. Till och med bussen var kall. Eller, det blev varm efter ett tag, men då skulle vi hoppa av. Ut i kylan igen, och som alla vet är det ju alltid kallare ute på landet så alltså frös jag ÄNNU mer än innan. Även vägen från busshållplatsen till mitt hus verkade ha blivit tio gånger längre, men väl hemma kunde jag ju ta mig två feta koppar Champagne- te (notera lyx-poängen) och ta på mig ca fyra tröjor och bädda ner mig i sängen med Mars-numret av Cosmopolitan. Och tro det eller ej, efter en timmes tid började jag känna mina fingertoppar och min näsa för första gången på flera timmar. Detta tillstånd höll i sig tills för ca en halvtimme sen då jag åter tvingas ut bland isbjörnarna för att rasta min dryga, men ack så söta, vovsing.
Och alltså, nu är jag tillbaks på ruta ett. Kyla suger.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hello Stina:) Det är Johanna i Hannys klass. Såg för ett tag sedan att du börjat blogga o daaammmnn vad jag blev sugen på det då också. Inte för att någon läser eller komenterar men vafan.haha. Sönt o skria av sig lite.Du o jag kan bli blogg buddies! ta hand om dig i kylan. peace out


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback