sjuk och uttråkad

Alltså, det är väldigt märkligt. Jag tror nog fan att Gud existerar trots allt... 
Jag har haft sån ångest inför skolan, och dagarna innan skolstarten gick jag helt seriöst och önskade att något skulle få mig att slippa gå dit. Bara några dagar till liksom.... Och när man dessutom kommer dit på tisdagen med all ångest och tristess vakandes över axeln och blir meddelad om ett oförberett matteprov blir ju ens önskan om en plötslig naturkatastrof som tvingar mig att stanna hemma ännu starkare. Och vad händer? Jo, dagen efter när min mobil 06.50 barskt beordrar mig att stiga upp rusar jag upp, tar sikte på garderoben plockar fram mina Koola Anna jeans och min guldiga älsklingskofta. Men... när jag står där med mina plagg och stirrar ut i tomma intet som en fågelholk inser jag att jag är sjuk. JAG SKULLE MISSA MITT MATTEPROV! Så synd! Och jag fejkade inte en sekund, jag var sjuk på riktigt.
För det är faktiskt ganska nice att bara ligga o sova en hel dag, äta choklad och kolla film eller bara lyssna på regnet som smattrar på fönsterblecket och vinden som sliter sönder ens trädgård. Speciellt när man vet att ens älskade mattepolare sitter och plågar sina intellekt med något så totalt meningslöst som matematik. 

Det finns filmer man alltid ser på när man är sjuk, oavsett condition:

  • Moulin Rouge  -Eller i alla fall Elephant Love medleyt, Come What may och gråtscenen på slutet
  • Big Fish - Jag ÄLSKAR scenen med påskliljorna! Jag hade också smält som en isbit i öknen om någon rest genom hela USA för att skaffa fram flera hektar av min favoritblomma.                                "Sandra Templeton, I love you! And I WILL marry you!"
  • Shrek 2 - Detta är och förblir den bästa animerade film som skapats. Och - ja - den är förmodligen också den enda uppföljare som lyckats överglänsa sin föregångare. 


Idag har jag även lyckats snöa in mig i en ny artist. Idag är det Moby som fått denna ära. Jag måste ha världens knäppaste musiksmak. Framförallt med tanke på att mitt förra besatthetsobjet heter John Legend och innan dess Oasis. Men orka vara sådär jävla konservativ!
Och på tal om musik. Joina:
www.last.fm Fetaste musiksjaten ever, tror jag.


Ja, men, nu mina vänner, ska jag gå o sova vidare. Jag är ju bara nästan frisk....
tjarå.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Moby är FET! Kul att du hittat honom i musikdjungeln :)

2007-01-13 @ 09:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback