Paradiset for en mat-alskande buddist-wannabe

Sa var man fralst igen...

Jag bara alskar detta landet - Malaysia. Och sa gor aven mina tva lite aldre, mycket nara slaktingar som jag numer reser tillsammans med. De alskar allt forutom varmen.. Nagot som jag sjalv tydligen for alltid vant mig vid. Temperaturen har ligger runt 30:an, men luftfuktigheten ar dock valdigt nara 100%, vilket tydligen far mina tva kara foraldrar att forlora storre delen av sin rorelsekapacitet. De stackarna...

Men i varje fall, jag mottog mina djupt saknade och efterlangtade foraldrar pa KLIA och spenderade atskillliga minuter at kramar och en del glajdetarar. Sen bar det av mot Kuala Lumpur och mitt lyxhotell, dar var vanliga - och for oss normala - foraldrar/dotter-relation aterigen borjde ta form.. Dvs en javla massa skitsnack, skrattattacker, snuskiga skamt, pappas o mina han mot min mammas otroliga fomaga att saga roliga saker (hehe) och - viktigast av allt -  mina och pappas efterlangtade smagnabb, vadslagningar och badas stenharda envishet.
Jisses vad jag har saknat dem.

Okej, vi spenderade ett par dagar och x-antal Pengar (aven kallade Malaysiska Ringits) i denna extremt billiga stad dar man kan fa en middag for tre inklusive en-tva ol var for under hundringen..och det ar pa gransen till dyrt.
Efter KL begav vi oss till staten Penang i norra Malaysia dar vi (eller iallafall mamma och pappa) plagades av den for dem extrema hettan medan jag befann mig i paradiset av regnskogsbekladda berg och miljontals av guldprydda tempel, Buddha-statyer, munkar (inte dem man ater, dock) otroliga blommor och tropiska frukter.
(jag ljog lite...de alskade ocksa Penang)
Efter detta tog vi den extremt billiga bussen (dock utan toaletter ombord, vilket jag persoligen anser vara en otroligt dalig ide...) over halva landet for ca 60 kr var och landade in det historiska Melaka. Som i mina ogon nog ar ett av varldens estetiskt vackraste stalle... Staden ar uppbyggd i europeisk kolonialstil med bade hollandska, engelska och portugisiska inslag men ar befolkad och inspirerad av bade kineser, indier och muslimska folkslag.. Allt ar bara en enda stor fargglad kulturmix och bast av allt - Alla lever i extrem harmoni.

Jag sager en sak: KOM HIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback