Sunday bloody sunday

Efter två intensiva dagar då jag spenderat 25 timmar av 48 möjliga på Coop Extra följt av en halvhård lördagskväll (cocktailparty hos Mira är lycka, thanks love) varpå min älskade hund drog upp mig klockan 8 imorse och gav sig fanken på att han ville gå ut... så finner du mig nu lagom sliten framför teven där de visar "Paris Hiltons My New BFF"  och just ni känns det som om livet går litegrann utför..

Men det är bara en tillfällig känsla.. för om jag tänker närmare på saken så kommer jag om 22 dagar att börja mitt nya liv som en engagerad och studerande människa med ett aktivt intresse inom hållbar utveckling och mänskliga rättigheter. Ganska coolt om man tänker efter. Men nu är jag bara trött.



...
Ja, där satt du i ruinen av den rena kärleken
Med en som hade Baccus i sitt knä
Den ena led en oförrätt som fordrade revansch
Den andre villa dricka upp sin själ

En blick som sedan länge varit brusten
Såg in i en som flammade som eld
En fråga lika själlös som allt för ofta ställd
Blev nyckeln till ett överklasshotell
Ja, du ville känna doften av ett fyllo mot din kropp
För att tvätta bort en helt annan arom
Och du tänkte att om svinen kan bli renade av lera
Så skulle du gå som en nyfödd därifrån


....Ja, jag märkte att du låtsades att sova när jag gick
Förhoppningsvis så tänkte du som jag;
Att det gjorde ingen skada, och det gjorde ingen nytta
Även tomma nätter följs ju av en dag

/Fröken Julie, Björn Afzelius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback