Renlevnadsplaner

Jiizus, vilken vecka. Redan klockan fem på måndagsmorgonen börjar det, efter cirka två timmars sömn. Från ingenstans kom en knytnäve och nitade mig rakt i nyllet och sedan dess har jag varit ödets lilla boxkudde hela veckan. Det mesta som har kunnat gå fel ha också gjort det och samtidigt som jag haft jättekul på studenter och träffat folk har allt annat gått mot mina beräkningar. (fast sen har ju mitt horoskop i Kvällsposten varit lite lurigt hela veckan, också..)

Och eftersom min djävuls-vecka mer eller mindre är uppbyggt kring två beroendeframkallande fenomen (kalla det vad du vill) så har jag nu moget nog beslutat mig för att drastiskt dra ner på dessa. De båda faktorerna är följande:

1. Alkohol - Ett berusningsmedel som inleder dig i falsk lycka, dränker depressioner för att sedan lämna dig ångerfull, bakfull övergiven och ännu mer deprimerad. Vilket gärna leder till att du tar till mer nästa gång och även oftare för att uppnå samma effekt, vilket leder till ett helvete för nära och kära då du ofta uppträder på ett motbjudande och känslokallt vis. Nämnda ämne har även en tendens att få dig att säga och göra sker du egentligen inte menar, eller ens vet om att du gör, vilket också kan leda till en hög oönskade konsekvenser.
 
2. Män - Ett annat lurigt berusningsmedel som ofta också inleder dig i falsk lycka men även trygghet och upprymdhet. Också bieffekterna är ungefär de samma: Risken för beroende är hög och även här ligger du som har genetiska anlag för det också i riskzonen för att efter ruset lämnas övergiven och ångerfull. För överkänsliga ibland även på gränsen till bitter (ja, ibalnd nästan asförbannad), Män har liksom ovanstående substans också en tendens att få dig att säga och göra saker du i "nyktert"  ( dvs utan Mannens närvaro) tillstånd inte riktigt skulle ha sagt eller gjort. 

Som ni ser har de båda en viss samhörighet... Fast som med allt annat har man ju olika tålighet för olika saker och personligen har jag inga större problem med den förstnämnda, men borde ta det försiktigare med med nr 2...
I vilket fall ska jag i båda fallen i fortsättningen satsa på kvalitet före kvantitet för att förhindra vidare problem.

Ni vet, dyrare vinare på systemet och dyrare..ja.. anyway..



Dagens på jobb:

Stina slår generat Marias nummer på jobbtelefonen

Maria: Ja?
Stina (stressad och pratar i 120): Alltså...du.. jag var jättekissig och pallade inte stå i kö till damernas..så jag gick till herrarnas. Men så..gick dörren i baklås o jag sitter fast och jag har verkligen sjuuukt mycket att göra!!
Maria: HAHA, okej..jag kommer o hjälper dig.

15 minuter av pill och skruv och slit går men inte fan öppnas det nån dörr..

Maria: Men ring Bessim! Han vet nog hur man gör..han brukar väl gå på toa här..
Stina (fortfarande stressad och pratar nog nu i minst 200): Hej Bessim! Det är Stina..alltså, jag och Maria är på herrtoan och dörren går inte att öppna. Vi får inte upp den, verkligen. Maria har försökt jättelänge! Vet du hur man gör?
En totalt ovetande Bessim som uppfattat ungefär halva meddelandet (halvan minus dörren då..): Åh... Öh..Hej! ja-ag...
Stina: ÅH, YEEEES! Maria fixade det nu! Det var inget! Hejdå!
En förvirrad Bessim:..öh..okej. Hejdå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback