Jag är ganska duktig när jag vill

Den är stor, tung, tjock och har säkerligen en miljon sidor. Den är tråkig och framkallar ångest bara just på grund av faktumet att den måste läsas. Måste som i skillnaden på liv och död liksom. Som nån sorts ondskefull bibel som man måste kunna utantill. Den ligger just nu i mitt knä och skriker på mig att läsa den och ta till mig dess fånigt pedagogiska upplägg... Istället riktar jag min uppmärksamhet till min dataskärm och försöker låtsas att den inte existerar. Går sådär..

Körkortsboken måste läsas för att uppnå det där rosa jävla plastkortet. Den praktiska biten är av nån anledning minst tusen gånger roligare. Blää.

 

För övrigt har jag startat en smygkarriär som kock.
Dagens rätt: Örtig vildgåspytt med zucchini och rödvinsstekta kantareller med limesås. Och du, jag lagade det själv, utan recept, från hjärtat och ända från scratch!

Up urs med makaroner och mamma scans köttbullar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback