Teknikproffset

Fyfan, ibland kan man bara inte låta bli att va riktigt nöjd med sig själv. Efter en dag utan varken bredband eller tv fick jag panik.. (jag som alltid skryter om hur lite jag tittar på tv och hur oberoende jag är av att vara uppkopplad sen jag levt på en farm mitt i brinnande Nowhereland i Australien. pfft...!) .. och sprang raka vägen ner till Kjell & Company och köpte en stycken antennkabel samt en router inklusive nätverkskabel. Och fixade sedan SJÄLV (ja, helt jävla på egen hand!!) 14 tevekanaler och bredbandsuppkoppling. Nu slipper vi snylta på andras stackars trådlösa olåsta nätverk där vi tvingas stå mitt i vardagsrummet i exakt samma obekväma ställnig för att ha uppkoppling.. Tack vare teknink-geniet Stina. Oj oj oj.

Gårkvällen spenderades i vardagsrummet med massa gamla vänner som jag inte mött på åratal tillsammans med ost (Brie de Sunco - mm - samt min bästa ost Manchego. Ludde är kung) vin, kex, fin choklad.. och muffins och mjölk. Skön blandning och mycket sköna människor. Och en väldigt trött stina som däckade vid 10. Efter ett glas vin...



Nu väntar riktigt party med ännu fler - lite mer välslitna polare. Sminket är lagt, rosén är på kylning. Lägenheten är (någorlunda) städad.. Malmö ska senare öppna sina dörrar för oss. Nu ska jag bara ta mig in i vår underbara walk-in-closet (ja, lyckan är total eftersom även denna flickdröm - om en garderob stor nog att gå runt i - har gått i uppfyllelse) och välja ut en schtekig partyoutfit som kan tåla både regnet och de galna fjortisarna på Malmöfestivalen som vi troligen kommer behöva brottas med innan vi når de normala människorna kring Bergsgatan..  




Sneakers, sneakers, klackar, klackar,klackar, sneakers, sneakers... Ska vi gissa vilken tredjedel som är min? :)




Fast till vardags är vi ganska... lika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback