Nyponrosen är lite vissen

När jag pratade med läkaren i telefonen lät han som en sur dryggubbe som helst hade mig och mina obetydande problem förintas från jordens yta.. Typ.
När jag kommer in möts jag av något av det hunkigare jag sett. En vältränad gestalt iklädd en blå skjorta och vita byxor, allt garnerat med ett stenhårt handslag och ett vitt leende. Jag börjar titta runt och i mitt stille sinne undra var fan surgubben har gömt sig. Men när snubben säger åt mig att sitta ner varpå han ingående och engagerat börjar ställa frågor angående mina krämpor börjar det ändå sakta gå upp för mig... Killen är inte bara snygg, han är fan kung på sitt jobb också. Och inte gjorde det något att besöket innehöll en hel del fysiska undersökningar.. :)

Mitt hat mot Vårdcentralen gick upp i rök och jag lägger för tillfället all min energi på att försöka hitta ytterligare en sjukdom att behöva läkarbesök för. Tips någon?

I vilket fall, en miljon preparat mot diverse magbesvär senare sitter jag nu här (oftare ligger) och tycker synd om mig själv. Mamma, min husdoktor - expert på magont, säger att Nyponsoppa är det man ska dricka. Och ungefär det enda jag överhuvudtaget kan få i mig. Så därför har vi nu ett kylskåp sprängfyllt med just nyponsoppa.

Och efter en snabb kalkyl: En kvinna i mitt läge behöver ca 2000 kalorier om dan... Och det motsvarar drygt 4 liter nyponsoppa. Jag kommer blir ett nypon innan det här är över..


ÅÅÅÅ, jag längtar till slutet av augusti! Jag vill ha action i livet. Nununuuuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback