Grattis Kristina

Grattis på namnsdagen! Tack ska jag ha...
Alla andras namn har såna där coola betydelser typ Mattias "guds gåva", Lina - "den kraftfulla", Magdalena - "den upphöjda",  Gabriel - "stridsängel" Emma - "hög och väldig"... and whatsoever. 

Mitt exklusiva namn ska betyda "den kristna" (hittade även betydelsen "den smorda"..hum?), vilket är otroligt passande eftersom jag igår fick ett brev i lådan från Dalby församling, med en bekräftelse på mitt utträdde ur kyrkan samt en del påminnelser om vad jag går miste om, typ kyrkobröllop och kyrkobegravning (don't matter, I'm immortal) och jag får inte rösta i kyrkovalet (FAN!) Allt med en dyster underskrift av min gamla konfirmationspräst. (Förlåt Per, jag var ung och visste inte var jag hade mig själv...Ey?) De bfogade också en liten enkät där de ville veta varför jag utträtt.. Var det för att kyrkoavgiften var för dyr? Att det inte stämde överrens med min tro? Några negativa erfarenheter? Nåt måste det väl va... Eller?   

PÅ tal om kyrka, inte för att jag kanske tänkte konvertera till en ny religion utan hålla mig mer till mina evolutionära principer.. Så har jag dock förälskat mig i en buddistisk symbol. En tjock liten kille, the fat buddah, som står lite för en hakuna-matata-filosofi. Har du en avbild v honom (vilket jag köpte mig en i Kina) ska du gnugga honom på hans tjocka mage varje morgon och dina bekymmer ska plötsligt kännas mycket mindre betungande. Han är skön som fan, och han ingår i mina framtida tatueringsplaner. Var när och hur? Förslag, någon?? 



Lite smått osexig kanske, men han står för det jag vill tro på.
No worries, mate!

Kommentarer
Postat av: Mohamed

hej stina hur mår du? länge sen

2009-07-27 @ 23:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback