Okej, NU ska jag börja

Men GUD vad jag är dålig (Gud är förövrigt ett fenomen jag avsagt mig min hela tilltro från genom mitt statement att gå ur svenska kyrkan - och därmed betala ca 700 kronor mindre i skatt om året. Ateist, javisst. BOOM) som säger att jag ska börja blogga men som inte gör det. Usch.

Men det har hänt så mycket, liksom. Being a busy woman is a hard life. Jag fick ett spontant inneboende under en veckas tid av min finske bekant Henri. Jag blev förvisad till den alldeles för korta soffan i vardagsrummet. Fem nätter med benen i 45 graders vinkel uppåt. Med strålande sol rakt i plytet från cirka kl 5.30 varje morgon och med en sjal virad runt huvudet för att stänga ut så mycket som möjligt av den vackra solen som tvunget skulle titta fram väldigt intensivt just dessa dagar. Henris besök gjorde mig alltså också till turistguide på heltid.. Och good luck att hitta aktiviteter till en stackars finne i detta aktivitetsbegränsade område under fem dagar..

Ehrm, Domkyrkan?.. Öresundbron? (JUST det, du åkte ju på den hit. heh) Turning Torso?! (What is that..?).. Eh what else..? Let me think, ehrm.. Nothing? Yeah, that's right. n o t h i n g!!

Så vad blev det?
 Äta massa "svensk mat" (typ jordgubbar med mjölk, flädersaft, sillamackor och nubbe och.. Henris första falafel) och sjävklart... göra det vi alla är duktiga på här - dricka alkohol. Varpå jag utvecklade en massiv huvudvärk och ett oförklarligt illamående mitt måttliga intag till trots... Tänk att några glas vin kan få mig att känna såhär när man bara för nåt år sedan kunde vara tre småtjejer på en flaska Ruschky-Jeltsin-Svetlana-Whatever-Vodka och dra ett stenhårt simpass dagen efter utan besvär. Det är såhär det blir när man bli gammal och otränad..? 

 
Sorry Coop, jag var lite otrogen. Ska aldrig upprepas, promise.

 Henri, Sara och falafel x 2. Voila!

Vart ska man då gå ut när man har fint besök? KÅBE såklart


Ett massivt lägenhets-sökande pågår nu från min och min blivande sambos sida.. Så, är det någon som har en lägenhet på lur som söker två seriösa kvinnor i sina bästa år att betala hyran , så FFS HÖR AV DIG!!!!!!!!!!!!!!1111!!!1111

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vem ska du bo med i höst?

2009-07-10 @ 09:44:52
Postat av: Stina

Tilda.. om vi får en lägenhet. prrr.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback