Borsch och vodkashot utan palsmossa

privjet!

Vi sitter just nu pa ett internetcafe i St Petersburg, gomt bakom en erotisk gayaffar med en hystersikt snygg kille bakom disken, som ju formodligen ar jsut gay. Tji fick de tva stackarna av oss som ar singlar.

Anayway. Vi kom till St Ptersburg nan gang mitt pa dagen igar, lagom trotta, lagom bakis efter att ha spenderat kvallen pa hostelet i helsingfors tillsammans med Henri och hans galna upptag. Fick en favorit i repris med BH fylld med frukt. Dock inte mangos denna gang, utan applen. Bilder kommer. Henri ar kung.

I vilket fall, vi kom hit.. med tusen kilo pa ryggen och hade inte en aning om vart vi skulle. Exakt allt stod med ryska bokstaver och vi konstaterade ganska snabbt att ryssarnas engelska-skills ar tamligen begransade och i de flesta fall helt obefintliga. Saa.. i cirka tva timmar yrade vi runt yra trotta och hungriga genom en myrstack av tunnebanor, milshoga rulltrappoir och gator fyllda med stressade manniskor. Ryska manniskor. Otroligt ryska. Det AR verkligen palsmossor, skinnjackor, sma tjocka allvarliga gubbar med handerna bakom ryggen. Det ar praktiga damer med rott lappstift och langa palskappor. Det ar de tva-meter-langa-pinnsmala och smatt oversminkade donnorna med blonderat har och stilettklackar. Men manniskorna ar ocksa overlag valdigt vackra och..valdigt treviga och gastvanliga om man val ger dem tid.

Vi hittade faktiskt vart hostel tillslut. Tva trappor upp i det skabbigaste trapphuset jag sett med fimpar, stentrappa och urinstank. Men val inne pa boendet ar det valdigt rent och mysigt. Och vi bekantade oss genast med ett gang ryska ungdomar som bjod oss pa te och fattiga riddare. Fina kids.

Ryssland ar verkligen precis exakt sa som jag forestallt mig det. Idag foll dessutom snon framfor ogonen nar vi strosade runt pa gatorna och spanade in alla de helt otroliga byggnaderna som tronar upp sig overallt. Och inte sallan traffar man pa sarade man i stridsuniform utan armar och ben, med en olbruk och ett uppgivet ansikte. Sorgligt men sa sant.

Dagens lunch bestod dessutom av rodbetssoppa (borsch) med tillhorande vodkashot som ingick i priset.

Jag lever just nu pa ett stalle som jag dromt om att uppleva sen jag var fem. Helt sjukt. Och allt ar som jag forestallt mig, och nu hander det pa riktigt. Jag fattar det knappt.

Imorgon ska jag och Tilda dansa med valnaderna i Vinterpalatset precis som Anastasia gor i en av mina absoluta favoritfilmer, som jag hoppas att ni alla har sett! (alla utom matilda da..hihi)

Imorgonkvall drar vi till Moskva pa en snabbvisit dar vi kommer bo en natt, sen ar det dags for The Train. Fem dagar ombord pa ett tag. Nudlar och bonor, nudlar och bonor: here I come!

I LOVE RUSSIA.

Kommentarer
Postat av: Sanne

ÅÅH! Fan vad kul ni har! Och Henri liksom! I can't wait att se bilden med BH och boobies!! :D

<3 dig min Slemhög!!

2009-03-29 @ 13:47:52
Postat av: Astrid om du minns henne ;)

Såg på fejan och blev nyfiken. Du är för fan i Ryssland! Fett. Jag kommer följa din resa med spänning :)

2009-03-29 @ 22:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback