Min basta form av extas

Nu har jag en viss tidsbegransing vid skrivandet av detta inlagg. Men en sak bor berattas:
Idag intogs en maltid av min absoluta favoritratt.. Det var en badd av vinager-ris som vackert hade beklatts med tunna mora skivor ra fisk av alla slag. Lax, blackfisk, tonfisk (FORLAT!!!!), rakor.. det var syltad ingefara, wasabi. Det var japansk omelett. Det var shiitake-svamp. Det var fiskrom. Det var misosoppa och gront te. Underbart lagom mildsalt japansk soja... Allt det goda pa en och samma gang. Tillagat pa plats av en riktig japan, i Tokyo. I Japan.



Det var en ultimat matorgasm ilagd i en rod skal med lock. Och jag tror nastan jag uppnadde total lycka dar ett tag.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej hej. Hittade din blogg när jag sökte på bloggar och australien. Så tänkte bara höra om du är där eller har varit som jag fatta det verka du vara i Japan stämmer det? Ska nämligen till Australien i Januair och är sugen på att veta lite vad folk tycker om det. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback