Toookyo, you got the rhytm in you

Jahaa, da var man inte langre kvar i det ljuva Kina. Men daremot har vi nu intagit det intressanta landet lite mer nordost dar alla laser manga, klar sig galet, ater ra fisk och jobbar dygnet runt. Aven om vi bara hunnit se Tokyos flygplats, dess budget-metro, ett hostel samt ett supermarket.. sa sager magkanslan att detta kommer bli annu en hojdare. 16 dagar har vi pa oss att utforska detta land.. planen ar dock att vi i endast ska halla oss i Kyoto, Hiroshima och kora en hel veckas utforskande av detta enorma Tokyo.

I vilket fall, mellan Gui Lin och Tokyo spenderade vi ju ett antal dagar i crazy Hong Kong.. en stad som kort sagt ar den perfekta mixen mellan Kina och Europa. Samma goda mat, schyssta manniskor, men med de dar sakerna som man saknar hemifran.. typ supermarket dar man kan lasa pa forpackningarna vad det ar man koper, riktigt brod (iallafall ett brod som inte ar ljusvitt och supersotat), manniskor som forstar vad man sager..ni vet, basics.. men allt till kostnad av ett lite hogre pris. Men, nevermind. Det var en fin stad.

Men detta var anda inte hojdpunkten av var vistelse dar.. utan det var ju forst och framst det faktum att jag antligen fick traffa mina alskade Lundavanner Mira, Lisa och Karin som befunnit sig i Australien i en mindre evighet och som nu tog nagra dagars genomresa i HK. I deras underbara sallskap tog jag Tildalein och Nicky oss till paradiset en bit utanfor stan.. namligen Disneyland. Efter att jag och Tilda pratat om, planerat och dromt om detta i en mindre evighet gick antligen vara drommar i uppfyllesle. Och vi blev fem ar igen, dar vi sprang runt och dansade och sjong till gamla goda disneydangor, fotades och pussades med i stort sett alla figurer, samt akte Space Mountain tills vi blev snurriga. Efter 10 timmars vistelse i en magiskt latsasvarld fick vi till slut avrunda dagen med ett tjusigt fyrverkeri och ta oss hem - totalt shattered - och dromma vidare om tecknade figurer.. Omg, vilken dag.

Men, nu, ar jag i annu en dromvarld - namligen sushins (ni bor alla halla andan infor Tildas stundande sushi-debut. jag lovar att hon kommer alska det), geishans och sumobrottarens varld. Och om sexton dagar ar jag hemma med en extrem halt av Omega 3 i blodet och ni kommer alla fa varsin (minst) varm och superintelligent bamsekram.

(www.resedagboken.se MathildaBrandin ett ord)




Notera att min mobiltelefon ej langre har tackning har.. Den funkade i Ryssland, Mongoliet..Kina. Men inte i Japan.
Smart Telia, smart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback