Snoret forfoljer mig

Jag far spel!! Det finns inte manga saker i varlden som far mig att freaka ut.. Jag brukar vara ganska stabil av mig. Men dock finns det nagra fa saker som kan fa mig bada illamaende och hysterisk. Det ena ar rattor, det andra ar tvestjartar och det tredje ar snor. I alla former, slemmigt, snuskigt och fullt med bakterier.
Till min stora lattnad har vi lamnat landet kant for sina standigt spottande snuskande inavanare - namligen Kina - for att hanga i det frascha landet med invanare med hyfs - Japan. Lycka.
Sa, vad hander? Jag gar upp tidigt for att fa tillgang till en gratis dator pa vart hostel, samt dricka mitt morgon-te och finner till mitt fortret att datorn ar upptagen av nagon form av kines som har en valdigt forkyld polare varvid jag maste satta mig pa stolen brevid for att invanta min dator. Jag hittar mig forst en lagomt intressant skvallertidning som jag kan underhalla mig med nar tortyren borjar.

-Schnoooiiirrk
Snorljud far mig att rysa, men okej. Koncentrerar mig pa tidningen.

-Schnooi-hoooorrrm-rrrrrk
Brr!! Ar han inte fardig snart??! Okej, andas, rakna till tio, han gar snart. Keep calm.

-SCHNOOOOIIIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK
Man hor slemmet sugas ut genom nasan och ner i hans mun. OCH HAN SVALJER SKITEN. Med ett nollstallt ansiktsuttryck. Han bryr sig inte om mitt vitnande ansikte och min ut-och-in-vanda mage. Panikslagen drammer jag tekoppen i bordet, smaller ihop tidningen, ger honom mordarblicken och springer ut for att andas frisk luft.

Stackars kines, han forstar ju inte att han ar acklig. Det ar inte hans fel att muppforande inte ingar i kinesisk uppfostran, men jag klarar inte av snor. Jag gor inte det. Forlat, Gud, for mitt oforstaende. Forlat.


Men nu ar han borta. All is good. Nu ar vi alltsa i Kyoto. Japans kulturhuvudstad.
Igar var en helt underbar dag i, stralande sol och minst 25 graders varme! Vi vandrade runt och beundrade denna otroliga stad med klassiska japanska byggnander, vackra tradgardar, kvinnor kladda i kimono.. Storslagna tempel sa langt ogat kan na. Allt kanns sa annorlunda jamfort med Tokyos hektiska high-tech-storstadsliv.  Vi hittade en helt underbar loppmarknad som verkligen hade allt. Billigt dessutom.. Porslin, prylar, smycken markes-vsakor till hutlost billiga priser. hade jag haft ett privat plan att fylla hade jag kopt allt pa sekunden och stangt stallet.. Men tyvarr gar gransen for bagaget pa flyget pa 20 kilo sa jag fick noja mig med ett underbart japan-style te-set for blygsamma 1000 yen (cirka 80 kronor..) Sa, te-party hos mig den 24:e! Alla ar valkomna. (fast jag har bara 5 koppar dock...)

Sa, tva natter kvar i Kyoto. Tva i Tokyo. Sen kommer jag hem. Det ar heeeelt crazy.

resedagboken.se - MathildaBrandin (ett ord)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback