När en flicka talar skånska..

I köket pågår en romantisk middag. Det är Eriks födelsedag, det luktar av finmat som Cornelia lagat som överraskning. Ljusen och vinet står på bordet. Kärleksfullt fnitter ekar i kaklet.. De är så fina, mina små turtorduvor. 

Men jag känner mig aningen förvisad till vardagsrummet och sitter här och gosar med mitt tjocka kompendie Handbok för ambassadörer har fullföjlt en tredjedel av min utbildning till Rättvis Handel-ambassadör. Var också på ett möte på ABC i Lund. En organisation som plötsligt kom från ingenstans och gav mig en miljon chanser att få göra de saker jag alltid undrat var jag ska leta för att finna. Och där var dom. Pang boom schmack. Och nu måste jag välja mellan dem.. Ännu en hård spark i rätt riktning. Katching.  


Har förövrigt upptäckt hur min frånvaro från vardagen i Lund utvecklat det som alltid utmärkt mig och min personlighet mest.. nämligen min brrölande skånska.
"Och jag vill höra din ljuva skånska oftare.." Ett citat från en vän som värmde ända in i märgen. I tre år har jag blivit mobbad varje gång jag inte tänkt efter innan jag öppnat munnen.. Och nu är den plötsligt..uppskattad igen. Hallelujah.

Asså de e dööö schöönt å va en redig skauwning endå. Ente ett dugg räligt alls.



För jag och Sanne är ju skåne i nötskal, ey? Heelt underbar skivomslag vi gjorde där..


Kommentarer
Postat av: Slemhög

<3 aj lööv jo !

2009-10-08 @ 07:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback