back on track

Jävla helg förra helgen, alltså. Man jobbar som en slav i 3 plusgraders kyla med att sortera diverse sönderskruna eller malda likdelar och placera dem i svarta tråg. Kallt, jävligt och fruktansvärt motbjudande. Detta pågår då i ungefär 7 timmar varpå man måste springa till bussen för att slippa stå på Värnhem och joina alkisarna i över en timme. Men vid detta laget är ens kropp så förfrusen att man inte känner att fötterna nuddar marken under en.
Väl hemma där man tänkt slappna av och eventuellt uträtta några skolärenden möts man då av en gammal risig dator som minsann bestämt sig för att kasta in handduken. Så där står man. 10 sidors loggbok, två ljuvliga romankapitel klara för inlämning samt exakt ALLA bilder och ALL musik från cirka fem år tillbaka.. BORTA, GONE, VERSCHWUNDEN. TACK Gud!
Dagen efter var det då dags för den berömda inventeringen på AG:s. Stina, den berömda inventeraren som är så vass på huvudräkning blir med direkten tilldelad de allra roligaste och mest upplyftande uppgifterna.. som att räkna 725 st LUX-tvålar på billighetspris, 890 påsar med billigt bomull och varför inte 1700 st OB-Fleur paket för 2 för 25? Allt detta med motiveringen: "Meen, du räknar ju så snabbt. Då blir vi ju klara snabbare om du får det som tar längst tid" 
Men för fan, ÖKA takten då era slöa jävlar så går det ÄNNU snabbare! Fiffigt, va?

Underbara arbetsdag. Lagom lång var den också. 08.00-19.30 med cirka 45 minuters rast. Perfekt, verkligen.
Men vad gör man inte för de där sköna små slantarna?

I vilket fall som helst sitter jag nu här och skriver blogg på min nya laptop. Det känns bra, verkligen. Förutom att den känns ganska tom på fina bilder och bra musik. (det var en hint till dig, kära läsare, att bomba mig med musik och bilder)

Och imorgon ska jag inta Malmö stad och dess i jämförelse med Lund excellenta utbud av klädesaffärer med ett FETT Visakort till bredden fyllt med saftig AG-lön och för att på kvällen  återvända till min by med ett länsat konto och så många påsar i händerna att jag får ryggskott. Det är äkta lycka, det.

Snipp snapp snut då var Stinas blogg slut! (Men bara för idag, frukta ej)
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

FY FAN FÖR TEKNIKEN NÄR DEN INTE FUNKAR! Gud, jag tror seriöst jag hade fått ett känslomässigt breakdown om det hade hänt mig. Fy fan. Men be strong, honey! Jag ska sända dig bilde roch annat, nemas problemas! Puss puss puss vi ses!

2007-02-02 @ 15:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback