Kreditkortet loser alla problem.

Min sista vecka i landet Oz spenderades tillsammans med tva tyskar och en bosnier (med ett sprak snyggt uppbyggt av ungefar 40% engelska, 50% tyska och 10% ryska) i ett "hus" bestaende av fyra vaggar, ett badkar, tre sangar och en tvattmaskin... ungefar. Faciliteter som varme (melbourne ar kallt vid denna tiden), ungn, spis, eller micro var i namnde bosniers ogon totalt oviktiga.. Manjare (mat) ska goras in das beautiful nature, dvs grillas over en grill gjord av fyra tegelstener och nagra bitar kol ute i tradgarden. Det ar vad jag kallar sluspurten pa mitt backpackerliv.

Das beste Swedische life, sehr sehr beatiful.

For, budgetlivet fick minst sagt ett plotsligt slut... Sista natten i Australien delade jag tillsammans med Rob och hans rike mate Tino pa ett glassigt (tyckte jag da) hostel i sydney. Och har fick jag aven erfara hur dumt det ar att resa med en totalt pank Freund, eftersom jag och Tino fick lagga ut en del dollar pa var slosaktige alskling. Men.... i gengald jag har blivit lovad ett par veckor av lyxliv i Tyskland i sommar. Inte helt fel det heller.

I varje fall, fardigspenderad i Australien sag jag till att ta ett ordentligt farval av min knasige, panke, late men dock sa charmige tysk for ett tag for att ta sikte pa Malaysia, Kuala Lumpur och MAMMA OCH PAPPA!! (utropstecken i overflod) Men nar jag analnde till KL i garkvall var det meningen att jag skulle fixa ett boende for mina kara foraldrar som inte skulle anlanda forran kvallen efter.
Likt en pensionerad zombie intar jag - trott, sliten, halvsjuk - Kuala Lumpur Internatinional Airport (KLIA..ha ha ha) med ambitionen att hitta en relativt billigt och smidigt boende. Utsvulten av en bristfallig flyplansdiet var mitt forsta mal dock en affar med en vacker blinkande neonskylt som sa "Chocolatiere". X-antal minuter senare - efter atskilliga beslutsangestttacker - lamnar jag chokladets paradis med ett Ritter Sport Butter Bisquit  i tassarna forsoker leta reda pa min vaska... Ett par miljoner kalorier och manga minuter senare senare har jag fortfarande inte hittat bagagebandet (MLIA ar asiens storsta flygplats) och jag var TROTT.
Men slutligen fann jag min alskade ryggsack och letade upp en trevlig dude vid informationsdisken och berattade att jag inte hade boende och att jag skulle fixa ett par natter till mina gamlingar ocksa... Antagligen sag han att jag var en sliten, trott, blond svensk lattlurad brud som i ren desperation hade kunnat betala en miljon for en parkbank att sova pa..
Killen babblade pa i ett oforstaeligt sorl och allt jag hoppades pa var att han skulle teleportera mig till en sang nanstans och bara lata mig sova. Plotsligt vacks jag orden affordable, king size bed och wonderful breakfast....
Ett pris skrivs pa ett vitt papper och jag hade glomt koden till mitt VISA-kort. Kreditkortet brande i planboken... tog nastan fyr sa varmt det var.... Sen minns jag inte mer.

(Min vettiga hjarnhalva valde att radera foljande handelseforlopp for att istallet ta konsekvenserna nar rakningen dimper ner i brevladan hemma i Svearike) 

Imorse vaknade jag upp i en gigantisk sang. Vande mig om och sag en lika gigantisk sang brevid mig, dar mina paron ska sova inatt. Framfor mig tronade en mega widescreen upp sig. Jag gnuggade mig i ogonen, knep mig i armarna.. Nix, det var pa riktigt. Strackte pa mig och intog det guldkantade badrummet med allt man kan onska sig av ett badrum... Tval, shampoo, lotion..till och med en DUSCHMOSSA! beat that!
Ren och fin akte jag ner till bottenvaningen (Jag mindes nagot om frukost) och sag det storsta jag nansin sett i frukostvag (eller i varje fall under de senast sju manaderna)
Ledsen, Sanne, min alskling, men det slog ALLA vara havgrynsgrot-sojamjolk-toast-frukostar...! 
Dar spenderade jag sakerligen tva timmar med att fylla upp mig sjalv med nudlar, ris, toast, KORSBARSTOMATER, brod, vafflor, omelett, farks frukt, juice, kakor, crosianter, muffins..och cirka tre liter RIKTIGT kaffe. 

Jag ar nu matt och lycklig.

Sa nu ska jag spendera dagen i ensamhet i vantan pa mor&far. Tankte ga till gymmet och poolen och frascha upp mig och sedan ta en tripp till spaet har pa itt glassiga hotell for att riktigt utnyttja min nya livsstil till max....

HEJDA BACKPACKERLIVET!   

   

Kommentarer
Postat av: Sanne

Du min kära är värd all lyx du kan få! Så bara NJUT nu! Hälsa Mor & Far!

2008-04-25 @ 12:22:00
Postat av: Manlee

hej!
Vill du ha en bloggdesign?
Maila mig eller kommentera!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback