Lycklig i Melbourne - mojligtvis varldens finaste stad

Jag ar lycklig.

Och jag har  ganska exakt 8 dagar kvar i detta otroliga land. Befinner mig for tillfallet i namnda lands (troligen ocksa varldens..) vackraste stad - Melbourne - och tanker sa gora fram tills nasta sondag. Det som gor staden sa underbar ar kanske inte alltid den estetiska biten, men hela stallets sjal bara overvaldigar en och gor en allmant lycklig. Jag menar.. varenda gata ar smockad med underbara retrocafeer, vintagebutiker (favoriten kallad Shag...hrm), vanliga butiker, barer, snygga manniskor i snygga klader.... Yarra river kantad av Royal Botanic Garden med utsikt over glassiga skyskrapor.
Det ar lycka i stadsform.

Men..all lycka kommer inte enbart fran staden i sig. De senaste dagarna har spenderats tillsammans med en ny underbar tysk varelse kallad Ann-Sophie - aven kand som Melbourneexperten - som visat mig varendakvadratcentimeter av stan och fatt mig att spendera x-antal dollar pa glassiga vintageprylar och dylikt. Samt snobbkaffe och sushi...
Behover jag namna att mina pengar av nagon anledning borjar sina..?
Fast, jag ar ett par glittriga pumps (har har jag funnit lyckan i skoform), en rosa scarf, ett par jeans, en mintgron top och tva ljuva klanningar rikare...

Och imorgon far jag ett efterlangtat tillskott i min lycka i tysk-form - namligen mr Robert Reimer himself.


Jag vet inte riktigt om jag vill att denna vecka ska ta slut...

Kommentarer
Postat av: häni

jag har helt missat tysken! Vem är han? jag trodde det fanns en dansk i ditt liv? eller vr det lägesen? mycket kärlek min vän, see ya soon. (jag kommer till sverige 5 juni)

pusss

2008-04-16 @ 01:02:21
Postat av: Slemhög

KOM HEEM ! ! !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback