Stina och Marie pa vinprovning i Barrossa Valley, Adelaide

Jag maste verkligen hitta en dator som ar kapabel till att ladda upp bilder snart. Den ar pa explositionsgransen, packad med grymma bilder. Allt fran Melbourne, Mildura, Adelaide, partyparty och sa vidare och sa vidare... MEN. De vackraste bilderna (finns egentligen inte pa min kamera eftersom batteriet ar varedlost..) ar fran Barrossa Valley - Australiens glassigaste vindisttrikt - dar Stina, Marie och var sota tyska Ann-Sophie akte pa vinprovning.

-Otroligt moget, kultiverat och sofistikerat
. Jag VET!

Men herre min gud vad det finns manga olika sorters viner! Och som de mindre rutinerade vinprovare vi var (notera var) missade vi litegrann vikten i att spotta ut en del av vinet for att behalla sitt fulla sinnesbruk... Men visst hittade vi en del aromatiska inslag av vegemite, tra, bark, nyassade pennor.... ananas, passionsfrukt, bjornbar... och allt annat trams man skulle kunna hitta i en enda jast vindruva.
Detta var faktiskt en upplevelse som jag sent kommer glomma och om inget annat var Barossa Valley ett himla fint stalle och Snobb-Stina kopte aven sig en svindyr flaska med sott flytade guld i form av ett Semillion-vin.
Jag haller pa att mogna nu, ser ni.

Pa sondag ska jag ta mig till min nast sista destination i Oz, vilket blir Melbourne, dar jag ska shoppa, ata sushi, dricka kaffe, fika... Umgas de sista dagarna med mina tyskar, Min Tysk, mina sydafrikan, min franskvinna och min freakade belgare. Ska bli harligt..
Och Marie ska vidare upp till outbacken i Alice Springs, vilket innebar annu ett sorgligt farval. Och jag ar inte alls avundsjuk pa henne som har hela sitt livs upplevelse framfor sig.

See u in a bit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback