Bundaberg - Back to the Mango Madness

Mycket har hant sen sist, och jag ber valdigt mycket om ursakt for att jag inte tagit mig i kragen och uppdaterat mina nara och kara genom blogg, mejl och liknande.

Vi lamnade Hervey Bay och Fraser Island - i mitt sinne - for en mindre evighet sedan. Efter det bar det av till snobbiga, dyra, exklusiva men ack sa underbara Noosa. Tank Bastad under tennisveckan, addera varme, aussies, nara belagen regnskog och nationalpark och nagra extra miljoner och du ser det framfor dig. Har var det rehab och lyxliv pa ett glassigt hostel  tillsammans med ett gang hollandare och nagra kangrus ett par dagar och sedan bar det av till Australian Zoo - the place of Steve Irwin himself. Trevlig upplevelse maste jag saga, men jag maste ocksa erkanna att stallet tyvarr ar aningen overskattat. Typ Zoo i Kopenhamn med ett par krokodiler och nagra koalabjornar extra (nastan).

Och for ovrigt, Till alla er som avundas mig for att jag fatt se och klappa pa en koalabjorn: Sluta med det. Det ar nog det trakigaste djuret jag nagonsin mott. De enda de gor hela dagarna ar att hanga i ett trad och krama en bambukvist. De ror sig inte en millimeter och yttrar inte ett pip. Jag lovar er, de var sakert inte ens levande.
Tacka vet jag alla sota krokodiler, ormar, spindlar, kangrur och megafaglar med bamsefotter. Dar ar det mer action, ta mig faen.

Efter Zoo:t var det tillbaks till Noosa, lamna Steffi for en resa tillbaks till kylan i det tyska landet pa andra sidan jorden och agna tiden at planering infor kommande arbetsveckor, forslagsvis i Bundaberg. Och efter ett misslyckat forsok att ta livet av en stackars kanadensk diabetiker genom att tramsa ivag med hans insulin (jag svarar garna pa fragor angaende detta) bar det ivag till stallet vi befinner oss nu: Bundaberg.

Har finns det rom, ginger-beer, goon och engelsman (bigtime). Men inte fan finns har nagra jobb.. och inget annat heller for den delen. Vi jobbade en vecka med vara alskade mangos, men sen sket vadret sig och var arbetsorganisator ar en forrymd mentalpatient. Gillar inte riktigt laget nu eftersom budgetet tamligen ar begransad och vi sitter fast utan stadig inkomst i en hala storre an Eslov.

Men, som ett visst vartsvin och hans surrogatpolare brukar uttrycka sig: Hakuna Matata, det ar ord som ar bra.

Kommentarer
Postat av: Fredde

...Hakuna Matata, gör att man blir glad! =)

2008-02-05 @ 17:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback