"Paddle Paddle"

Jaha, da har man lart sig surfa ocksa. Eller... surfa och surfa. Fanga en vag och sta upp pa en nine-foot surfingboard i alla fall... Det ar ju alltid nagot.
Det var kallt (det ar fortfarande var har..), stinkande vatdrakter och tidiga morgnar. Och min spada (men dock SA muskulosa) lilla kvinnokropp fick sig en ordentlig nedkylning. (Stina aker till Australien for att frysa da...)  Men fy faaen va ball det var! Och duktigt med mat fick vi ocksa. Thanks to some danish/norweigan-dudes. Och jag maste pasta att sa mycket mat jag atit under dessa dagarna borde inte rymmas inuti mig, men pa nagot vis gjorde den det....

Vadret under veckan var som sagt inte det basta  och inte manga ganger krop kvicksilvret over  20an.. Och var enda varmekalla  under hela vistelsen var en  40 cm hog varmeflakt som  sjalvantande vid for  flitig anvandning. (behover det namnas att vart rum mer an ofta luktade brant...?) men igar var vadret varmt och Stina pa g. Och jag, som alltid nar jag antligen lyckats med nagot jag trott varit omojligt, bestamde mig for att tycka om att surfa. Nastan pa gransen till riktigt jakla skitball. Kanske till och me dkommer ge mig pa en skateboard nar jag kommer hem..?

Men det  basta av allt  var nog anda en av vara coacher, Kurt, a.k.a Jack Black, som verkligen var den sjukaste, roligaste och mest storda manniska jag nagonsin mott! Nar killen under den sista lektionen lart oss fardigt om de internationella, oskrivna surfingreglerna for allas trivsel och sakerhet kommer han osokt over till hur man bast forvarar en kniv i sin vatdrakt och hur man med hjalp av denna blir av med  irriterande medsurfare...  Jag foreslar att ni besoker gruppen "Surf Camp Australia" pa Facebook for vidare info om denne man och detta grymma camp.

Bilder kommer aven att komma upp pa Facebook  under denna dagen eller nastkommande. Jag far passa pa att vara datanord nu innan vi sticker up north till den tropiska varmen hos vara oplockade mangos uppe i Darwin. Jag sprangs av alla forvantningar, bade bra och daliga... Fett blir det i alla fall.

Och for ovrigt,, sa har jag skona news. Innan meddelade jag att jag inte skulle kunna att anvanda mitt  aussie-nummer till er svenska dudes. Men det var sa FEL, och jag blev grundligt lurad av tjockisen pa Global Gossip.  Mitt nummer ar foljande:

 +61416953741 (pluset ar sjukt viktigt, INGA nollor, for da funkar det inte. VIIIKTIGT)

Jag ar tacksam  for vartenda lilla sms och halsning som kommer, de varmer djupt in i min surfarsjal.  Men tyvarr kan jag inte lova att jag svarar alltfor flitigt eftersom min budget inte ar helt obegransad. Men som sagt, skicka garna en tanke eller tva. Aven om jag inte svarar blir jag garanterad djupt rord.

Jag saknar er allihop, och aven om alla mejl och facebookinlagg inte besvaras pa studs sa tanker jag pa er. All the time. Och jag maste gora mina lillestorebror (som for ovrigt ska fa en FET kram av mig sa snart som mojligt....) besviken genom att saga att det nog inte bliur nagon aborgin med stor *censur* och mycket marker dar du kan jaga kanguru.  Mitt hjarta ar och forblir i mitt alskade janteland. (pa alla satt och vis.....)

Kommentarer
Postat av: Hänihäni

Alltsâ det hár med hemlängtan. Hur känner du? Jag känner nämligen inte alls ngn saknad. Eller visst, ups and downs, men typ.. nä. Jag blir bara glad när jag tänker pâ folket därhemma. Typ "fan vad fett att jag har sâ balla kompisar".

Tänker pà er pâ andra sidan jorden! Ah och STINA! FATTA ATT VI LEVER I EN JÄVLA DRÖM! Det hár är det jag väntat pâ i typ hela mitt liv! ÄNTLIGEN frihet! AAaah, jga har ett minne när du o jag satt ngn gâng pâ stortorget o pratade framtid. Det var soligt. kanske i vâras, minns du? och nu är vi där! fy faaan jag spricker av glädje!
:):):):):):)

LÖVE, take care

2007-10-18 @ 13:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback