Queen of the Mango Madness

Ja, jag befinner mig nu i darwin. Den nordliga "staden" i detta land. Har ar cirka 35 grader varmt och sanslost fuktigt. I helgen har det varit party i stan sa darfor fick jag nu en liten chans att inta global gossip, mitt basta internetcafe och gora lite uppdateringar. Detta kommer verkligen inte bli vanligt forekommande eftersom vi faktiskt ar ganska fast pa en farm sju mil harifran, mitt i bushen, in middle of nowhere, utan mottagning pa mobilen, utan internet och utan telefoner. Vi jobbar dagligen med vara fina sma sota och ljuvligt juicy mangoes, packar dem vackert i olika lador. Vi jobbar med dem (6 dagar i veckan), vi pratar om dem, vi ater dem... vi drommer om dem. Vi lever med dem dygnet runt.

Vi ar cirka 40-50 arbetare darute pa Acacia Hills Farm. Storre delen av dem ar tyskar. Men det finns annat smatt och gott ocksa. Som kineser, koreanaer, irlandare, engelsman, danskar, finnar.... OCH svenskar. Tre rara pojkar fran Norrkoping. Melker Robban och Nisse. Tacka Gud for det. Ibland ar det otroligt skont att prata svenska, det lovar jag er alla. Aven om vara English-skills forbattrats avsevart.

Vi har det underbart darute, faktiskt. Trots allt. Ingenting ar som vanligt, da menar jag ingenting. Hur ofta brukar du ata middag en halvmeter fran en giftig orm? (UTAN bur) Hur ofta sover man under en bar, otrolig stjarnhimmel och vaknar upp, mitt i ett myrbo, pa grund av skirkande kakaduor? varpa en liten kanguru studsar forbi tio meter ifran dig och ser pa dig som om du vore ett freak? 

Det ar djungel haruppe, det ar det verkligen. Tropikernas tropik. Syrsor, palmer, knasiga djur. STORA djur. (Allting ar stort i detta landet. Myror, grashoppor, spindlar, grodor...allt)

Manniskorna haruppe ar ocksa underbara, sa laid-back. Jag hade inte forvanat mig om jag traffat Crocodile Dundee pa gatan har utanfor. Verkligen inte.

Det ar omojligt att forklara hur jag kanner mig just nu. Det finns ingen plats i ett enda blogg-inlagg for att beskriva miljon, manniskorna, platserna ocg framforallt alla tankar som vaknar upp. Tva veckor pa Acacia Hills har rackt for att totalvanda de flesta av mina varderingar. Vi lever ett sa forbannat enkelt liv darhemma, det gor vi verkligen. NJUT!

Och gud vad jag saknar er alla. Vi har otroligt kul darute, vi och vara nya och fett internatinella vanner som vi kommer kanna battre an vara egna fickor efter denna madness. jag alskar dem redan.

jag vill skriva sa mkt, men har sa lite tid. Bilder finns pa
http://www.facebook.com/album.php?aid=27276&l=09efd&id=717721884. Check them out. 

Vi kommer inte stann ai atta veckor. bara sa ni vet. Cirka 3-4 till. HAll ut! ALSKAR ER
 
 

Kommentarer
Postat av: Häni!

AAaah fan vad kul att höra litye om ert liv! Det är sâ JÄVLA coolt att ni är i Australien, shitmygod. Jag vill säga mycket till dig men vet knappt var jag ska börja. Jag hâller fett med om att man fâr en massa insikter. Trots att jag ändâ lever hyfsat likt som i Sverige (eller njae det är kanske änsâ fel att säga). men AH älska att leva utomlands!

mycket kärlek!

2007-10-29 @ 11:55:13
Postat av: Sara (lund)

vad hænder stina? jag skriver værsta långa brevet men får inget svar, ajabaja. nu ær jag i dk och softar i några veckor i alla fall, det ær nice.
HØR AV DIG FÆR FAEEEN! puss!

2007-10-29 @ 22:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback