En bra dag

Idag känns det mesta under kontroll. Vaknade som vanligt av känslan av att ligga på en spikmatta och jag hoppade, som alla andra dagar denna veckan, upp ur sängen redan halv åtta för att börja fixa saker som fixas bör. Men... redan klockan 10, efter två timmars intensivt undan/framplockande, listskrivande, planerande och telefonpratande, kom jag på att jag verkligen inte hade fler måsten och förberedelser att ta tag i denna regniga dag. Istället kunde jag sätta mig ner med en kopp te och kolla igenom min älskade HippHipp-box.
 Jag har faktiskt inte riktigt lärt mig hela säsong 1 utantill än, så jag måste ju jobba på det..

Jag köpte en ny mobil häromdan efter en noggrann besiktning av min gamla blommiga (okej, den var blommig) Siemens CL75. Min bedömning efter att ha gått igenom resultaten var att den redan nu lever på övertid och kommer med allra största säkerhet inte att överleva 8 månader till. Speciellt inte i en ryggsäck i Australien.
Så det blev en ny, den billigaste möjliga (men som enligt den klämkäcke Conny på Phone House var väldigt mycket mobil för pengarna) nämligen en stadig Nokia 3110.
Billig och enkel var den, men jag är ändå lycklig för nu kan jag ha min bästa plingpling-låt som ringsignal, nämligen E18 med Detektivbyrån. :D

Och nu ska jag bara vänta in en troligtvis otroligt mysig eftermiddag följt av ett avskedskalas ute på ÖT för ett par andra backpackande damer som passande nog beger sig till Indonesien den 25:e september.

Underbara datum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback