Happy f¤%&ng Time!

Ärligt talat. Detta kommer låta så otroligt klyschigt och töntigt.. men jag har hört nånstans att man ska ventilera även de positiva tankarna.

Och såhär är det:
Jag vaknade, som vanligt klockan fem - en måndagmorgon efter en helg som inte ens varit en helg - otroligt trött visserligen - men något var inte som det brukar. Istället för den sedvanliga morgonsucken och dunsen av mobilen som slår i golvet men som ilsket fortsätter att tuta.. så tog jag lugnt upp mobilen i handen och tryckte på "stäng av"-knappen. Snabbt och enkelt. Stabilt och kontrollerat. Precis som mitt humör. Ehm. 

Anyway, jobbet gick bra. Ingen panik. Inga utskällningar. Bara trevliga tanter. Lunchen med Tilda var god. Bagel med chili-keso och Södermalm-te. Fint.
Men bäst av allt, vi träffade Matilda och drog in på STA-Travel i Lund och träffade snövit-söta Magdalena som väckte upp mitt res-pepp så mycket hon bara kunde. De svävande planerna innefattar allt från Finlandsfärja med dansband, S:t Petersburg, Moskva och svindyra hotell, transibiriska jänrvägen, Irkutsk och Bajkal-sjön, Ulaan Baator (MONGOLIET - mitt säkert bästa land), Peking, ännu massa mer KINA och - sist och absolut inte minst - Japan och min kära HARUNA.
 Det bästa är att priset inte ser ut att bli så blodigt som vi (eller i alla fall jag) tänkt oss. Säkert kommer planen ändras.

Men heey, think of it:  Jag ska ut och resa i vida världen igen - tillsammans med min bästa av alla vänner och en supergrym Matilda.

JAG ÄLSKAR MITT LIV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback