Träningssmärta

(Fan vad precis alla kläder är snygga i affärerna när man beslutat sig för att spara pengar... )

Jag är för övrigt otroligt dålig på att ta hand om min kropp. Den går i ständig smärta.. Efter att i söndags morse oförklarligen (eller... jag får en känsla de x-antal finsprits-drinkarna följt av lekssakstraktors-race är en liten bov i dramat) vaknat med en omåttlig smärta i benen, samt ömmande punkter lite varstans på kroppen beslutade jag mig för att aldrig mer dricka alkohol och bli seriös. Man tenderar ofta till att bli naiv på söndagar.

Men i alla fall, med träning ÄR jag ju faktiskt ganska seriös. På riktigt. Helt onaivt. Så där borde min kropp tacka mig.. Men så var inte fallet denna vecka när undertecknad blondin lyckats glömma EN av sina joggingskor på gymmet. (EN sko?!) Och dagen efter får samma tomma nötskal för sig att ge sig ut i sin egna Löparslingan Torna Hällestad t/r - förvånansvärt nog inte iförd endast en sko, men dock två platta, mjuka och totalt värdelösa.. Varpå hon också tar sig an lite längre sträcka än vad hon borde och missar den noggranna stretchingen vilket nu resulterat i en ännu värre smärta..

Så om ni ser en något som går runt i Dalby som en halt och misshandlad pensionär som tappat rullatorn... så är det bara jag. Starkt jobbat, Stina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback